Wrocławskie Inwestycje ogłosiły przetarg na dokumentację projektową dla nowej linii tramwajowej na Maślice o długości ok. 3,2 km. Dokumentacja projektowa będzie gotowa w ciągu 15 miesięcy, a wszystkie pozwolenia i zgody na rozpoczęcie prac mają zostać uzyskane w ciągu nieco ponad dwóch lat od podpisania umowy.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy wydzielonej trasy tramwajowej wzdłuż ul. Maślickiej we Wrocławiu. Wykonawca przygotuje projekt budowlany i wykonawczy, przedmiary robót, raport środowiskowy oraz uzyska wszelkie uzgodnienia i pozwolenia. Projektant przeprowadzi też konsultacje społeczne.
Trasa przebiegać ma od Pilczyckiej do pętli zaplanowanej na terenie między galerią handlową N-Park (przy ul. Królewieckiej) a linią kolejową nr 273. Na trasie przewidziano przystanki Gosławicka, Maślicka Osiedle, Rędzińska, Bogatyńska, Brodnicka, Maślicka Staw, Suwalska, Królewiecka i na pętli.
Rozjazd przewidziano przed przystankiem Tarczyński Arena. Dalej torowisko poprowadzi nowym śladem i włączy się w ciąg Maślickiej na wysokości Gosławickiej. Wprowadzone mają zostać zmiany na odcinku między Rędzińską a Bogatyńską względem wcześniejszych koncepcji – torowisko zostanie poprowadzone w jezdni, by uniknąć wyburzeń (występuje kolizja z trzema budynkami mieszkalnymi). Od Maślickiej, za aleją Śliwową i kościołem, torowisko zostanie poprowadzone w ciągu nowej ulicy zbiorczej, wiodącej na zachód, w kierunku Królewieckiej. Przy krańcu zaplanowano parking przesiadkowy. Pętla ma składać się z dwóch torów, umożliwiających postój czterech składów. Przystanek autobusowy dla wysiadających ma być zintegrowany z przystankiem tramwajowym dla wsiadających. Zaplanowano też wiatę rowerową oraz punkt socjalny MPK. Linia będzie wymagała nowej podstacji.
mat. Wrocławskie InwestycjeTermin składania ofert mija 14 lutego. O wyborze zdecydują cena (60%), doświadczenie projektanta w specjalności torowej (20%), branży drogowej (10%) oraz elektroenergetycznej (10%).
Na realizację prac projektowych przeznaczono 25 miesięcy. Koncepcja, wraz z uzgodnieniami z miej, ma być gotowa w ciągu siedmiu miesięcy. Kompletny projekt budowlany – w ciągu 15 miesięcy. Pozostały czas upłynie na złożeniu wniosku i uzyskaniu pozwolenia na budowę lub decyzji ZRID.
– Inwestycja umożliwi mieszkańcom Maślic, ale i pobliskich osiedli, szybki dojazd do centrum. Dzięki jej realizacji aż 11 tysięcy osób zyska dostęp w odległości do 500 m do przystanku tramwajowego – mówił niedawno Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
mat. Wrocławskie Inwestycje