Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Wrocławska fabryka Volvo z zamówieniami na ponad 850 zelektryfikowanych autobuysów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
23-11-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Volvo Buses

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Wrocławska fabryka Volvo z zamówieniami na ponad 850 zelektryfikowanych autobuysów
fot. Volvo
Volvo Buses wzmacnia swoją pozycję na europejskim rynku elektromobilności i autobusów z napędem elektrycznym. W ciągu ostatniego roku firma otrzymała wiele nowych zamówień z różnych miast w całej Europie. Łódź w Polsce, Hertogenbosch w Holandii, Bodö i Ålesund w Norwegii, Aarhus w Danii, Gothenburg i Malmö w Szwecji oraz Luksemburg to tylko przykłady miast, które zdecydowały się na elektryfikację systemu transportu publicznego we współpracy z Volvo.

– Miasta w Europie w coraz większym stopniu koncentrują się na zrównoważonych systemach transportu publicznego, zarówno z perspektywy ochrony środowiska, jak i finansów. Dzięki szerokiej gamie zelektryfikowanych pojazdów i kompleksowym rozwiązaniom systemowym możemy zaoferować naszym klientom szereg konkurencyjnych i elastycznych rozwiązań dla cichego i bezemisyjnego transportu publicznego – mówi Håkan Agnevall, prezes Volvo Buses.

Volvo Buses sprzedało dotychczas ponad 5 tys. zelektryfikowanych autobusów. Tylko w ostatnim czasie firma otrzymała zamówienia na ponad 850 takich pojazdów – z ponad 50 europejskich miast. Wszystkie zostaną w całości wyprodukowane w Polsce – we wrocławskiej fabryce Volvo. Większość zamówień dotyczy nowego, przegubowego modelu Volvo 7900 Electric Articulated – takie pojazdy zamówili operatorzy transportu publicznego z Łodzi w Polsce, Göteborga, Malmö i Jönköping w Szwecji, a także z Bodö w Norwegii i Stuttgartu w Niemczech. Pozostałe – to zamówienia na Volvo 7900 Electric, które zostaną dostarczone do Aarhus w Danii, Ålesund w Norwegii, Hertogenbosch w Holandii, Gliwic w Polsce, a także do Luksemburga, który wyznacza standardy w zakresie zelektryfikowanego transportu publicznego –
współpracuje z Volvo od 2010 r. i obecnie eksploatuje autobusy hybrydowe oraz elektryczne hybrydy (plug-in).

Pierwsza generacja autobusów hybrydowych Volvo została wprowadzona na rynek w 2010 r. Od tego czasu gama w pełni lub częściowo zelektryfikowanych modeli urosła do jednej z największych w branży, z czego korzystać mogą operatorzy transportu miejskiego zarówno w dużych jak i małych miastach. Aby ułatwić i wesprzeć miasta w przechodzeniu na zrównoważony transport publiczny, Volvo oferuje usługi w zakresie planowania tras, doboru odpowiednich pojazdów czy infrastruktury do ładowania, serwisowania i finansowania autobusów – w postaci różnych pakietów kompletnych rozwiązań.

– Elektryfikacja transportu publicznego wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też umiejętności spojrzenia z perspektywy systemowej oraz współpracy pomiędzy różnymi stronami. Tylko tak możemy zapewnić, że wybrane rozwiązanie będzie skuteczne i atrakcyjne. Widzimy rosnące zapotrzebowanie na tego typu usługi – wyjaśnia Håkan Agnevall.

Korzyści dla środowiska naturalnego nadal pozostają najważniejszym powodem elektryfikacji transportu publicznego. – Wiele miast ma ambitne cele w zakresie poprawy jakości powietrza, a zelektryfikowana flota pojazdów miejskich stwarza nowe możliwości osiągnięcia tych celów. Kiedy w Göteborgu rozpocznie kursowanie flota naszych 145 autobusów elektrycznych, emisja CO2 zostanie ograniczona o 14,5 tys. ton rocznie, co odpowiada ok. 5 tys. samochodów z silnikiem diesla. Z kolei emisja tlenków azotu zmniejszy się o ok. 8 tys. kg rocznie, a poziom hałasu każdego autobusu zostanie zredukowany o 7 dB, co oznacza redukcję hałasu o połowę. Chcemy być liderem w zakresie rozwoju elektromobilności i długoterminowym partnerem dla wszystkich miast, które chcą zapewnić mieszkańcom lepszą jakość życia – podsumowuje Håkan Agnevall.

Doświadczenie Volvo Buses w zakresie elektryfikacji utorowało również drogę do rozwoju zelektryfikowanych samochodów ciężarowych w Grupie Volvo. Takie pojazdy są sprzedawane na wybranych rynkach od tego roku.

Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jakich elektrobusów jest w Polsce najwięcej?

Prawo & Finanse

Jakich elektrobusów jest w Polsce najwięcej?

Jakub Rösler 17 lipca 2023

We Wrocławiu powstają autobusy przyszłości

Mobilność

We Wrocławiu powstają autobusy przyszłości

Jakub Dybalski 09 października 2019

Volvo dostarczy elektryczne autobusy miejskie do Świdnicy

Komunikacja

Szef Volvo Buses: Napęd wodorowy? To jeden autobus zamiast dwóch

Mobilność

Pierwszy autonomiczny autobus elektryczny Volvo

Mobilność

Zobacz również:

Jakich elektrobusów jest w Polsce najwięcej?

Prawo & Finanse

Jakich elektrobusów jest w Polsce najwięcej?

Jakub Rösler 17 lipca 2023

We Wrocławiu powstają autobusy przyszłości

Mobilność

We Wrocławiu powstają autobusy przyszłości

Jakub Dybalski 09 października 2019

Volvo dostarczy elektryczne autobusy miejskie do Świdnicy

Komunikacja

Szef Volvo Buses: Napęd wodorowy? To jeden autobus zamiast dwóch

Mobilność

Pierwszy autonomiczny autobus elektryczny Volvo

Mobilność

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5