W weekend we Wrocławiu w ruchu pasażerskim zadebiutowały pierwsze nowe Twisty w charakterystycznym malowaniu blue metalic. Do MPK Wrocław, zgodnie z kontraktem z Pesą, trafi osiem tramwajów Twist. Do końca roku przyjedzie też sześć wozów z Modertransu.
Nowe Twisty oficjalnie zaprezentowano w połowie czerwca. Teraz, po dwóch miesiącach, nastąpił ich debiut liniowy. W sobotę po raz pierwszy wrocławskie Twisty przewiozły pasażerów. Przez cały weekend trzy tramwaje o numerach taborowych 3201, 3202 i 3203 woziły pasażerów na linii nr 3.
Wrocławskie tramwaje są trzyczłonowe, jednokierunkowe, z czterema skrętnymi wózkami i siedmioma drzwiami, z których cztery są podwójne. Ok. 30-metrowe, całkowicie niskopodłogowe tramwaje mieszczą 220 pasażerów. Pojazd jest całkowicie niskopodłogowy. Konstrukcja tramwaju jest identyczna z pierwszymi tego typu wozami, dostarczonymi trzy lata temu do Częstochowy. Różnicą jest czoła tramwaju, które wzbogacono o zgarniacze. Znakiem szczególnym jest też nowe dla Wrocławia malowanie – zastosowano błyszczący lakier typu metalic, w kolorze niebieskim.
Wewnątrz, wśród nietypowych rozwiązań, znajdują się porty USB do ładowania urządzeń mobilnych czy system uwalniania (przyjemnych) zapachów wprost do systemu klimatyzacji. Pojazdy są wyposażone również w radarowy systemu ostrzegania przed kolizją.
MPK we Wrocławiu kupiło od Pesy osiem Twistów 2010NW. Oprócz tego do końca roku, rzutem na taśmę w ramach starej perspektywy unijnej, poznański Modertrans
dostarczy dla MPK sześć częściowo niskopodłogowych tramwajów z opcją na kolejne 16 w nowej perspektywie unijnej.
Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.