Miasto Toruń rozstrzygnęło przetarg na opracowanie projektu dla modernizacji linii kolejowej nr 353 między stacjami Toruń Główny i Wschodni wraz z przebudową budynków stacyjnych oraz zagospodarowaniem otoczenia dworców. Zakres prac przewiduje m.in. dobudowę drugiego toru pod pl. Pokoju Toruńskiego, przedłużenie przejścia podziemnego na Dworcu Miasto, a także kładkę pieszo-rowerową na moście Malinowskiego.
Przedmiotem przetargu jest opracowanie dokumentacji projektowej dla modernizacji linii kolejowej nr 353 na odcinku Toruń Główny – Toruń Wschodni wraz z infrastrukturą dworcową oraz budową nowych węzłów. O zamówienie ubiegało się dwóch projektantów – Transprojekt Gdański i WYG International – choć złożone przed miesiącem oferty przewyższały zaplanowany na ten cel budżet, który określono na kwotę 9,8 mln zł brutto. Ostatecznie zamawiający postanowili zwiększyć środki i w piątek 12 lipca rozstrzygnęli postępowanie. Została wybrana tańsza oferta na kwotę 11,8 mln zł brutto, którą złożył Transprojekt.
Zakres prac PKP PLK zakłada m.in. budowę budowa drugiego toru pod placem Pokoju Toruńskiego, przebudowę stacji Toruń Miasto wraz ze skomunikowaniem stacji przejściem podziemnym przedłużonym do ul. Sowińskiego.
Zakres PKP SA obejmuje przebudowę dworców Toruń Wschodni i Miasto. Zakres miasta zakłada m.in. przebudowę ul. Sowińskiego, budowę węzła przesiadkowego przy dworcu Toruń Wschodni wraz ze zmianą układu drogowego, dobudowę kładki pieszo-rowerową na moście kolejowym im. Ernesta Malinowskiego. Więcej o zakresie pisaliśmy
tutaj.
Na realizację zamówienia przeznaczono 928 dni od podpisania umowy (nie później niż do 30 listopada 2021 roku).