Warszawa porozumiała się z Mazowszem w sprawie funkcjonowania wspólnego biletu na kolej i komunikację miejską na kolejny okres. Poprzednia umowa wygasała z końcem lipca; kolejną podpisano na 20 miesięcy – na tyle wystarczyło środków w budżecie miasta.
Od 1 sierpnia 2023 roku wydłużona obowiązuje nowa umowa dotycząca Wspólnego Biletu ZTM Warszaw, Kolei Mazowieckich i WKD. Termin zapada do końca marca 2025 roku. Jak tłumaczyła nam dyrektor ZTM, termin obowiązywania wynika z możliwości zabezpieczenia środków w budżecie miasta stołecznego Warszawy i Wieloletniej Prognozie Finansowej. Do końca 2023 roku utrzymana została obecna stawka dopłaty w wysokości 35,31 zł netto za pociągokilometr. W 2024 roku wzrośnie ona do 37,08 zł, a w kolejnym roku będzie to 38,93 zł.
- Zależy nam na tym, żeby połączenia w naszej metropolii były jak najlepsze. W związku z tym przedłużamy umowę na wspólny bilet przynajmniej do 2025 roku. Podobnie jak dotąd, wszyscy pasażerowie będą mogli na jednym bilecie poruszać się po całej metropolii, korzystając z komunikacji miejskiej miasta stołecznego Warszawy i komunikacji, którą zapewnia województwo Mazowieckie – mówił prezydent Rafał Trzaskowski.
- Śmiem twierdzić, że warszawski transport publiczny jest najnowocześniejszy i najbardziej rozwinięty w całej Polsce, a myślę, że i na przestrzeni Europy mamy czym się pochwalić – dodała dyrektor ZTM Warszawa Katarzyna Strzegowska.
Poprzednia umowa ZTM-KM-WKD obowiązywała przez 16 miesięcy. Jej wartość wyniosła 302,456 mln zł brutto (280,052 mln zł netto). Teraz mówiono o
maksymalnej kwocie zamówienia na poziomie 365 mln zł netto. Skończyło się dużo drożej - umowa opiewa na aż 393,8 mln zł brutto,