Miasto Toruń prowadzi przetarg na opracowanie projektu dla modernizacji linii kolejowej nr 353 między stacjami Toruń Główny i Wschodni wraz z przebudową budynków stacyjnych oraz zagospodarowaniem otoczenia dworców. Zakres prac przewiduje m.in. dobudowę drugiego toru pod pl. Pokoju Toruńskiego, przedłużenie przejścia podziemnego na Dworcu Miasto, a także kładkę pieszo-rowerową na moście Malinowskiego. Zamawiający musi zastanowić się, czy dołożyć do złożonych ofert.
Przedmiotem przetargu jest opracowanie dokumentacji projektowej dla modernizacji linii kolejowej nr 353 na odcinku Toruń Główny – Toruń Wschodni wraz z infrastrukturą dworcową oraz budową nowych węzłów. Zakres prac PKP PLK zakłada m.in. budowę budowa drugiego toru pod placem Pokoju Toruńskiego, przebudowę stacji Toruń Miasto wraz ze skomunikowaniem stacji przejściem podziemnym przedłużonym do ul. Sowińskiego.
Zakres PKP SA obejmuje przebudowę dworców Toruń Wschodni i Miasto. Zakres miasta zakłada m.in. przebudowę ul. Sowińskiego, budowę węzła przesiadkowego przy dworcu Toruń Wschodni wraz ze zmianą układu drogowego, dobudowę kładki pieszo-rowerową na moście kolejowym im. Ernesta Malinowskiego. Więcej o zakresie pisaliśmy
tutaj.
W poniedziałek (10 czerwca) minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy. Transprojekt Gdański zaproponował 11,8 mln zł brutto, a WYG International – 12,9 mln zł brutto. Obie propozycje są powyżej budżetu, określonego na kwotę 9,8 mln zł brutto. Teraz zamawiający musi zastanowić się, czy zwiększyć budżet, by rozstrzygnąć przetarg.
Na realizację zamówienia przeznaczono 928 dni od podpisania umowy (nie później niż do 30 listopada 2021 roku).