Spółka Tramwaje Szczecińskie dysponuje już 28 nowoczesnymi pojazdami. Tramwaje w ramach realizacji dwóch przetargów trafiały do Szczecina pomiędzy listopadem 2010 roku a marcem 2014. Wyprodukowała je Pesa Bydgoszcz. Wszystkie trafiły do zajezdni Pogodno.
Tramwaje w ramach realizacji dwóch przetargów trafiały do Szczecina pomiędzy listopadem 2010 roku a marcem 2014. Wyprodukowała je PESA Bydgoszcz. Wszystkie trafiły do zajezdni Pogodno.
W ramach pierwszego kontraktu w roku 2010 i 2011 trafiło sześć pojazdów. Każdy miał 31,82 m. długości. Drugi kontrakt na 22 tramwaje, który zakładał dostarczenie pojazdów w latach 2013-2014 roku został podzielony na dwa etapy. W pierwszej PESA miała za zadanie dostarczenie 6 pojazdów. Tramwaje dotarły do Szczecina pomiędzy styczniem a marcem 2013 r. Kolejnych 16 trafiło do Szczecina pomiędzy wrześniem 2013 a końcem marca 2014 r. Tramwaje z drugiego przetargu (22 sztuki) są nieco krótsze od poprzedników z 2010 i 2011 roku. Każdy ma długość 30,12 m.
Spółka Tramwaje Szczecińskie jest jedynym klientem Pesy, który w trosce o wygodę osób niepełnosprawnych zażyczył sobie montaż w tramwajach dwóch ramp dla osób niepełnosprawnych i osób z wózkami dziecięcymi (standardowe wyposażenie stanowi jedna rampa). Standardem w szczecińskiej komunikacji miejskiej są już pojazdy klimatyzowane, wyposażone w monitoring, biletomat, system informacji pasażerskiej. Dodatkowo Swingi zakupione w ramach drugiego kontraktu posiadają ogólnodostępne WiFi, elektroniczne tablice wewnątrz pojazdu informujące o przebiegu trasy.
W ramach projektu przeszkoleni zostali także pracownicy spółki. Producent dostarczył także wyposażenie do obsługi tramwajów oraz pakiet naprawczy. Kontrakt zakładał także dostawę specjalistycznego sprzętu do obsługi tramwajów: m.in. specjalistycznych samochodów do czyszczenia torowisk, naprawy tramwajów z dachu czy specjalistycznego dźwigu.
W dni powszednie Swingi kursują na liniach 7 (kursuje na trasie Basen Górniczy – Krzekowo), 8 (trasa Basen Górniczy – Gumieńce) i 10 (Las Arkoński – Gumieńce) a dodatkowo w soboty i niedziele także na linii 5 (Stocznia Szczecińska – Krzekowo).
Celem zakupu nowoczesnego taboru jest m.in. dostosowanie go do potrzeb osób niepełnosprawnych, podniesienie jakości świadczenia usług oraz wyeliminowanie przestarzałego taboru. Cały projekt „Zakup niskopodłogowego taboru tramwajowego w Szczecinie” warty jest 241 354 735, 49 zł. Zakup wszystkich 28 niskopodłogowych tramwajów (z obu kontraktów) współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko kwotą ok. 116 milionów złotych. Dofinansowanie stanowi 59 % środków kwalifikowanych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.