Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP), operator komunikacji w stolicy Czech, wybrał wykonawcę 1,7-kilometrowej trasy tramwajowej na południu miasta. Nowe połączenie ma zostać udostępnione wiosną 2023 r.
Przetarg na budowę nowej trasy wygrało konsorcjum Společnost TT Modřany, w skład którego wchodzą firmy Ohla ŽS i Strabag Rail, które pokonało pięciu innych wykonawców. Wartość prac to nieco ponad 304 mln koron, z czego 85% pochodzi ze środków unijnych. Oferta jest o prawie 46 mln koron niższa od kosztorysu – pomimo rosnących kosztów robocizny, materiałów i energii.
– W końcu możemy zaobserwować rozwój sieci tramwajowej. Pętla Zahradní město gotowa. Tramwaje kursują już między Pankrácem a Pražského povstání. Budujemy linię z Barrandova do Holyně. Wybieramy wykonawcę pętli Depo Hostivař, wskazaliśmy wykonawcę trasy Modřany – Libuše. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, wkrótce rozpoczniemy budowę tego połączenia – mówi Adam Scheinherr, wiceburmistrz ds. transportu.
Nowa trasa o długości 1,7 km prowadzić będzie od pętli na terenie Sídliště Modřany wzdłuż ul. Generála Šišky do ul. Novodvorskiej, którą dotrze do przyszłego przystanku Libuš. Koniec trasy – z rozjazdami – zaplanowano na wysokości przystanku Pavlíkova. Zaplanowano przystanki Modřanský vodojem, Observatoř Libuš, Sídliště Libuš i wspomniany już Libuš. Prace mają rozpocząć się wiosną i potrwać 14 miesięcy. Podróżni mają skorzystać z nowej trasy najpóźniej wiosną 2023 r.
DPP, operator komunikacji w Pradze, wybuduje własnymi siłami tymczasową pętlę w rejonie krańca Libuš. Docelowo jednak linia ma zostać wydłużona o dwa przystanki do docelowej pętli w rejonie przyszłej stacji metra Nové Dvory na linii D.
Nie jest to jedyna nowa trasa, jaka powstaje w Pradze. Trwa budowa nowej linii tramwajowej
Barrandov – Holyně, toczy się przetarg na
most Dvorecky z nowym torowiskiem, trwają też przygotowania do realizacji torowiska
do osiedla Na Dědině.