Tramwaje Warszawskie wybrały wykonawcę przedłużenia linii tramwajowej o dwa przystanki w głąb Tarchomina. Prace w ciągu ośmiu miesięcy od podpisania umowy zrealizuje konsorcjum firm Strabag i ZUE. Tramwajem pojedziemy w I kwartale przyszłego roku.
Zadaniem wykonawcy będzie budowa 1,5-kilometrowej trasy tramwajowej w ciągu ul. Światowida na odcinku od Tarchomina Kościelnego do Strumykowej. Na odcinku tym zaplanowano cztery perony w dwóch zespołach przystankowych, zlokalizowanych na skrzyżowaniach z Ordonówny i Stefanika. Torowisko zostanie zbudowane w technologii bezpodsypkowej z zabudową asfaltową lub trawiastą (w zależności od lokalizacji). W zakres zamówienia wchodzi też budowa budynku stacji prostownikowej trakcyjnej Nowodwory.
Prace zrealizuje konsorcjum firm ZUE i Strabag, które zaoferowały cenę 31,6 mln zł brutto. Była to
druga najtańsza oferta z siedmiu złożonych. Spółka i tak zaoszczędzi blisko 20 mln zł względem założonego kosztorysu. Wykonawca będzie miał osiem miesięcy na zrealizowanie prac od momentu podpisania umowy, co oznacza, że tramwajem pojedziemy w I kwartale przyszłego roku.
Na końcu trasy przewidziano rozjazd nakładkowy. Trasę będzie więc obsługiwać tabor dwukierunkowy. Pętlę przewidziano dopiero w ramach kolejnego etapu rozbudowy torowiska na Tarchominie –
do pętli Winnica.
Inwestycja jest częścią projektu "Budowa wybranych odcinków tras tramwajowych w Warszawie wraz z zakupem taboru", zgłoszonego do dofinansowania unijnego. Oprócz Tarchomina, obejmuje on budowę torowiska na zachodnim odcinku ulicy Kasprzaka na Woli oraz dostawę dziesięciu tramwajów dwukierunkowych. W sumie, w ramach nowej perspektywy unijnej, Tramwaje Warszawskie
mają zamiar zrealizować cztery trasy tramwajowe oraz
kupić 120 nowych pojazdów. Pierwszy przetarg na tabor w tym roku.