PKP PLK rozstrzygnęła przetarg na pierwsze prace na stacji Słupsk. Dotyczą one samego tunelu podziemnego. Trwa już postępowanie na kolejne roboty na stacji.
PKP PLK rozpisały przetarg na wydłużenie tunelu pieszego na stacji w Słupsku
we wrześniu ubiegłego roku. Docelowo obiekt zapewni dojście do
budowanego przez miasto dworca autobusowego, który ma powstać w przyszłym roku.
Oferty
otwarto w październiku 2021 roku. Zgodnie z przewidywaniami, jako najkorzystniejsza wybrana została oferta spółki Mosty Gdynia. Przetarg przegrało zatem Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe należące do samej PKP PLK, które złożyło ofertę niemal dwukrotnie wyższą od kosztorysu.
Wybór najkorzystniejszej oferty zapadł 29 grudnia, ale dopiero teraz na platformie zakupowej PLK pojawiła się informacja o zamknięciu postępowania. Za rozbudowę tunelu spółka zapłaci aż 10 824 000 złotych brutto. Jak informuje Przemysław Zieliński z biura prasowego PKP PLK, podpisanie umowy planowane jest do końca tego kwartału. - Przetarg na prace na stacji Słupsk, w ramach zadania pn. „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk”, obejmuje przedłużenie przejścia podziemnego o blisko 28 metrów, w kierunku budowanego przez miasto Słupsk węzła transportowego. Realizacja zadania umożliwi lepszą integrację transportu kolejowego z autobusowym. Wydłużone przejście znacznie skróci drogę podróżnych chcących przesiąść się z pociągu do autobusu - dodaje.
W tym miesiącu PKP PLK
ogłosiła przetarg na dalszą przebudowę stacji Słupsk i fragmentu linii kolejowej nr 202 od Słupska do Kobylnicy, na zachód od miasta. Wizualizacje stacji
prezentowaliśmy tutaj. Najważniejszym zadaniem w Słupsku będzie przebudowa układu peronów na stacji. Zamiast dwóch (drugi jest przedłużony i stanowi „peron 3” przeznaczony do kończenia biegu pociągów z Ustki) peronów
pojawią się trzy o wysokości 76 cm.