Łódź sprowadzi z Jeny dziesięć dwukierunkowych tramwajów GT6M-ZR. Na ich korzyść przemawia cena, sprawdzona konstrukcja – jak przekonuje przewoźnik, są one bliźniaczo podobne do już eksploatowanych wozów NF6D.
Jak
pisaliśmy, MPK prowadziło przetarg na transport wagonów z Niemiec. Chodzi o wozy GT6M-ZR. – Są to wagony dwukierunkowe o sprawdzonej konstrukcji i bliźniaczo podobne do posiadanych już przez nas NF6D, co zdecydowanie ułatwi ich codzienną eksploatacje – mówi Piotr Wasiak, rzecznik prasowy MPK. Założono pięć transportów po dwa tramwaje. Cztery pojazdy miałyby zostać dostarczone jeszcze w tym roku. Pojazdy dostarczy firma Panas Transport za kwotę 302 tys. zł.
Same pojazdy Łódź kupiła bezprzetargowo. – Wartość szacunkowa przedmiotu zamówienia jakim jest nabycie 10 sztuk wagonów tramwajowych, nie przekracza kwoty, która obligowałaby MPK-Łódź do zastosowania ustawy Prawo zamówień publicznych. W takim przypadku stosujemy przepisy wewnętrzne i regulacje przewidziane w kodeksie cywilnym – wyjaśnia Piotr Wasiak, rzecznik prasowy MPK. Koszt jednego pojazdu to 30 tys. euro.
Pojazdy zostaną dostosowane do łódzkich warunków. – Tramwaje będą dostosowane elektrycznie do łódzkiej sieci trakcyjnej. Zamontowana zostanie informacja pasażerska, kasowniki, biletomat oraz dostosowane zostanie oznakowanie wagonu – wskazuje Wasiak.
Jena wycofuje tramwaje GT6M-ZR w związku z planowanymi dostawami 24 Tramlinków Stadlera. W niemieckim mieście znajdują się w sumie 33 tramwaje typu GT6M-ZR. Czy jest więc szansa, że do Łodzi trafi więcej niż 10 pojazdów? – Umowa dotyczy zakupu 10 tramwajów – ucina spekulacje Piotr Wasiak.