Tramwaje Śląskie otworzyły oferty w przetargu na przebudowę kolejnego odcinka trasy tramwajowej wzdłuż ul. Bytomskiej w Zabrzu. To element trasy prowadzącej do Bytomia. Prace miałyby potrwać niespełna rok i będą wiązać się z czasowym wyłączeniem ruchu.
Przedmiotem przetargu jest przebudowa infrastruktury tramwajowej w ciągu ul. Bytomskiej w Zabrzu od ul. Zamkowej do ul. Szyb Franciszek wraz z pętlą Biskupice oraz rozjazdami. Odcinek obejmuje ok. 2300 metrów toru pojedynczego. Więcej o zamówieniu pisaliśmy
tutaj.
Dzisiaj (30 stycznia) minął termin składania ofert. Wystartowało aż siedem firm, choć wszystkie z ofertami przewyższającymi budżet zaplanowany na kwotę 13,6 mln zł brutto. Najtańszą propozycję złożyła firma KZN Rail z Krakowa, która jest gotowa wykonać prace za 17,773 mln zł brutto. NDI z Sopotu proponuje 18,193 mln zł brutto, Tor-Krak z Krakowa – 18,910 mln zł brutto, ZUE z Krakowa – 19,164 mln zł brutto, Trakcja PRKiI z Warszawy – 19,990 mln zł brutto, Tor-Kar-Sson z Warszawy – 20,748 mln zł brutto, a konsorcjum Spar-Tor i Progreg Budownictwo z Krakowa – 25,975 mln zł brutto.
Jeśli zamawiający zdecyduje się zwiększyć środki, to o wyborze zdecydują cena (80%), gwarancja (5%) oraz doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (15%). Termin realizacji prac określono na 11 miesięcy. Inwestycja będzie realizowana przy częściowo wyłączonym ruchu tramwajowym – w czasie przebudowy odcinka jednotorowego.
Jak pisaliśmy, Tramwaje Śląskie
własnymi siłami przebudowują odcinek Bytomskiej od Młyńskiej do Hagera. Spółka przygotowuje się też do przebudowy torów wzdłuż Zabrzańskiej w Bytomiu na odcinku od Modrzewskiego do Baczyńskiego oraz w ciągu Wolności w Zabrzu na odcinku od Floriana do granicy z Rudą Śląską.