Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Zakończyła się budowa metra na Bródno

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-08-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

24 sierpnia formalnie zakończyła się budowa ostatniego, północno-wschodniego odcinka II linii metra do stacji C21 Bródno. – Wszystkie obiekty są zgłoszone do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego – mówi Bartosz Sawicki, rzecznik wykonawcy, firmy Gulermak. Otwarcie spodziewane jest na przełomie września i października – nie wcześniej jednak niż w połowie września.

Na północno-wschodnim odcinku metra o długości niemal 4 km powstają trzy stacje: C19 Zacisze pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 Kondratowicza przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 Bródno przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej. Za ostatnią stacją powstaje również komora torów odstawczych, która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów, składająca się z 11 równoległych torów.

Prace wykonuje – zgodnie z umową zawartą we wrześniu 2018 r. – konsorcjum firm Gulermak i Astaldi za 1,398 mld zł. Pierwotnie roboty miały zakończyć się we wrześniu 2021 r., ale z uwagi przede wszystkim na pandemię zmieniono harmonogram – termin ten przesunięto na 24 sierpnia. Kierownik budowy dokonał już wpisu o zakończeniu prac. – Przesłaliśmy już do inwestora pismo o zakończeniu robót – mówi Bartosz Sawicki, rzecznik prasowy firmy Gulermak.

Na stacjach i w wentylatorniach odbyły się już – z pozytywnym wynikiem – kontrole Sanepidu i Straży Pożarnej. – Wszystkie obiekty zostały zgłoszone do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Dla części obiektów wyznaczono już terminy obowiązkowych kontroli – mówi Bartosz Sawicki. Ich pozytywne zakończenie warunkuje późniejsze wydanie pozwoleń na użytkowanie – w sumie konieczne jest uzyskanie sześciu decyzji (dla trzech stacji i trzech odcinków tunelowych). Potem stacje będą mogły zostać udostępnione podróżnym – na chwilę obecną zakłada się, że może to nastąpić na przełomie września i października, jednak nie wcześniej niż w połowie września.

Po otwarciu tego odcinka II linia będzie liczyła ok. 19 km długości, a pasażerowie będą korzystać z 18 stacji. Do zbudowania pozostaje jeszcze ostatni zachodni odcinek na Karolin, liczący 4 km i składający się z trzech stacji oraz zaplecza STP Karolin. Trwają kompletowanie pozwoleń oraz negocjacje ws. waloryzacji kontraktu – umowa, w formule projektuj i buduj, została zawarta jeszcze w 2018 r. Od tamtej pory znacząco zmieniły warunki rynkowe. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro jedzie na Bródno. Trzy nowe stacje otwarte

Przestrzeń

Metro jedzie na Bródno. Trzy nowe stacje otwarte

Witold Urbanowicz 28 września 2022

Metro na Bródno ruszy w środę 28 września

Przestrzeń

Metro na Bródno ruszy w środę 28 września

Witold Urbanowicz 27 września 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro jedzie na Bródno. Trzy nowe stacje otwarte

Przestrzeń

Metro jedzie na Bródno. Trzy nowe stacje otwarte

Witold Urbanowicz 28 września 2022

Metro na Bródno ruszy w środę 28 września

Przestrzeń

Metro na Bródno ruszy w środę 28 września

Witold Urbanowicz 27 września 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5