Od 22 marca do 7 maja prowadzono konsultacje społeczne dotyczące usprawnienia komunikacji naziemnej po uruchomieniu nowych stacji drugiej linii metra na Bemowie i Targówku. Relacje ze spotkań on-line obejrzało ponad 9 tys. osób, a w dzielnicowych spotkaniach „na żywo” wzięło udział ponad 400 pasażerów. Wpłynęło prawie 5,5 tys. opinii. Ostateczny wariant komunikacji zostanie przedstawiony w czerwcu.
Przez ponad półtora miesiąca pracownicy Zarządu Transportu Miejskiego byli zaangażowani w konsultacje społeczne „Jak ulepszyć komunikację miejską po uruchomieniu nowych stacji linii metra M2 na
Bródnie i
Bemowie?”.
Jedenaście spotkań i ponad 9,8 tys. uczestników Zorganizowano cztery spotkania on-line – dwa dotyczące organizacji komunikacji miejskiej na Woli i Bemowie oraz dwa poświęcone komunikacji na Targówku i Białołęce. Prezentowane były proponowane korekty tras, był też czas na dyskusję. Na początku kwietnia rozpoczęły się także spotkania konsultacyjne ze specjalistami z ZTM w dzielnicach – jedno na Woli, jedno na Bemowie i jedno w Ursusie oraz dwa na Białołęce i po jednym na Targówku i Pradze-Północ. Spotkania miały formę dyskusji przy stolikach, w oparciu o mapy i schematy, zbierane były opinie i wnioski mieszkańców.
Wydarzenia on-line zgromadziły przed monitorami w czasie rzeczywistym 2 297 widzów, a zapis transmisji otworzyło 7 090 osób. Najpopularniejsze były pierwsze spotkania, zarówno dotyczące Woli i Bemowa (22 marca), jak i Targówka i Białołęki (24 marca). Obejrzało je odpowiednio 660 i 912 osób. Największą grupę widzów (ponad 80 proc.) stanowili mężczyźni w dwóch przedziałach wiekowych – 18-24 lata i 35-44 lata. Ponad połowa oglądających dowiedziała się o wirtualnych spotkaniach z wpisów w naszych mediach społecznościowych.
W spotkaniach dzielnicowych wzięło udział ok. 425 osób. W lewobrzeżnej części stolicy pojawiło się na nich 195 pasażerów. Największą popularnością (90 uczestników) cieszyło się to zorganizowane 6 kwietnia w szkole przy ulicy Górczewskiej. Po praskiej stronie w spotkaniach uczestniczyło ok. 230 osób. Najwięcej uczestników – 85 przyszło 5 kwietnia do szkoły przy ulicy Rembrandta.
W trakcie konsultacji wpłynęło 1 691 e-maili z opiniami i sugestiami oraz wypełniono 3 454 ankiety on-line. Podczas spotkań dzielnicowych uczestnicy uzupełnili na miejscu 326 ankiet.
Coraz dłuższa druga linia metra Obecnie druga linia metra liczy 13 stacji i mierzy ponad 12,5 km. Łączy Pragę i Targówek oraz Wolę ze Śródmieściem.
W tym roku planowane jest uruchomienie kolejnych odcinków. Na Woli i Bemowie zostaną oddane do użytku dwie stacje: Ulrychów – pod ulicą Górczewską w rejonie Białowiejskiej i Bemowo – pod Górczewską po wschodniej stronie Powstańców Śląskich. Na Targówku pociągi metra dojadą do trzech nowych stacji: Zacisze – pod ulicą Figara w pobliżu skrzyżowania z Codzienną, Kondratowicza – przy skrzyżowaniu Malborskiej i L. Kondratowicza oraz Bródno – przy skrzyżowaniu L. Kondratowicza i Rembielińskiej. To będzie ostatni odcinek linii na prawym brzegu Wisły.
Teraz specjaliści ZTM w oparciu o głosy mieszkańców i analizy układu komunikacyjnego rozpoczną prace nad ostatecznym kształtem przyszłej sieci Warszawskiego Transportu Publicznego po uruchomieniu kolejnych stacji drugiej linii metra, tak aby jak najefektywniej wykorzystać nowe odcinki metra oraz poprawić połączenia pomiędzy dzielnicami i osiedlami. Zostanie on zaprezentowany w czerwcu.