Zakopane rozstrzygnęło przetarg na dostawy trzech 12-metrowch elektrobusów wraz z infrastrukturą do ładowania. Zamawiający zaakceptował ofertę Solarisa. Pojazdy będą przystosowane do przewozu nart i rowerów. Zakup jest dokonywany w ramach programu Zielony Transport Publiczny.
Zamawiający wymaga trzech nowych, wyprodukowanych w 2022 r. pojazdów o długości 11,8-12,2 m, mieszczących min. 81 osób (zmniejszenie z 85), z co najmniej 26 miejscami siedzącymi dla pasażerów. Wymagane są jeden silnik centralny o mocy nie mniejszej niż 160 kW lub dwa silniki przy piastach kół o mocy nie mniejszej niż 110 kW każdy. Wymagana użyteczna pojemność magazynów energii to min. 230 kWh, umożliwiających przejechanie min. 230 km (preferowane 250 km). Przewidziano ładowanie za pomocą wtyczki (plug-in) i przy wykorzystaniu pantografu na dachu pojazdu. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj. Kolejna zmiana dotyczy systemu ogrzewania – dopuszczono wysokowydajne ogrzewaniem elektryczne.
W połowie lutego minął termin składania ofert. Wystartował jedynie Solaris, który wycenił pojazdy na 11,066 mln zł brutto. To prawie tyle, co budżet, określony równo na 11 mln zł brutto.
Zamawiający zaakceptował dziś (4 marca) ofertę. Na dostawy przeznaczono rok.