Zakopane rozpisało przetarg na dostawy trzech 12-metrowch elektrobusów wraz z infrastrukturą do ładowania. Pojazdy będą przystosowane do przewozu nart i rowerów. Zakup jest dokonywany w ramach programu Zielony Transport Publiczny.
Zamawiający wymaga trzech nowych, wyprodukowanych w 2022 r. pojazdów o długości 11,8-12,2 m, mieszczących min. 85 osób, z co najmniej 26 miejscami siedzącymi dla pasażerów. Wymagany układ drzwi to 2-2-2, z czego drugie i trzecie mają otwierać się na zewnątrz. Pojazd ma posiadać niską podłogę od przodu aż do trzecich drzwi, z wejściem na wysokości maks. 340 mm. Elektrobus ma być wyposażony w okna przesuwne, wizyjny system antykolizyjny, stojaki na trzy rowery i min. 10 par nart, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych, tablice informacji pasażerskiej LED i LCD, biletomat na monety i karty płatnicze, kasowniki, nagłośnienie z systemem zapowiedzi, monitoring, system zliczania pasażerów.
Autobusy będzie klimatyzowane i ogrzewanie. Przewidziano dodatkowe ogrzewanie wodne – niezależny agregat grzewczy o mocy min. 30kW, połączony z układem chłodzenia silnika, wyposażony w licznik czasu pracy. Zbiornik pieca opałowego o pojemności min. 45 litrów.
Wymagane są jeden silnik centralny o mocy nie mniejszej niż 160 kW lub dwa silniki przy piastach kół o mocy nie mniejszej niż 110 kW każdy – w obu przypadkach z funkcją odzysku energii w trakcie hamowania. Wymagana użyteczna pojemność magazynów energii to min. 230 kWh , umożliwiające przejechanie min. 230 km (preferowane 250 km). Przewidziano ładowanie za pomocą wtyczki (plug-in) i przy wykorzystaniu pantografu na dachu pojazdu.
W ramach zamówienia wykonawca ma dostarczyć dwie stacjonarne ładowarki dwustanowiskowe typu plug-In o mocy nie mniejszej niż 80 kW (2x40kW), wyposażone w dwa wyjścia do ładowania autobusów umożliwiające ładowanie dwóch autobusów jednocześnie mocą nie mniejszą niż 40 kW, bądź jednego autobusu mocą nie mniejszą niż 80 kW. Do tego przewidziano dwie ładowarki pantografowe o mocy nie mniejszej niż 200 kW, a także jedną ładowarkę mobilną plug-in o mocy min. 40 kW.
Termin składania ofert mija 4 lutego. Startować mogą firmy, które w ciągu trzech ostatnich lat dostarczyły co najmniej trzy 12-metrowe elektrobusy i dwie ładowarki pantografowe o mocy min. 200 kW każda. O wyborze zdecydują cena (60%), okres gwarancji (24%), pojemność akumulatorów (16%). Na dostawy przeznaczono rok.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.