Tylko Autosan chce dostarczyć jeden elektrobus dla podkarpackiego Jarosławia. Oferta producenta przekracza jednak budżet samorządu.
Miasto Jarosław właśnie otworzyło oferty w
przetargu na dostawę jednego autobusu elektrycznego o długości mieszczącej się w przedziale 9,8-10,6 metra. Wystartował tylko jeden, dość zaskakujący i dawno niewidziany w przetargach autobusowych podmiot. Chodzi oczywiście o Hutę Stalowa Wola, która przejęła Autosana. Oferta opiewa na niespełna 2,751 mln złotych.
Budżet samorządu jest mniejszy i wynosi niecałe 1,951 mln złotych. Miasto planuje sfinansować zakup z pomocą Funduszy Norweskich. Dostawa autobusu ma nastąpić w ciągu 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
Autobus ma być w pełni niskopodłogowy oraz ma zabierać na swój pokład minimum 70 pasażerów, z czego co najmniej 24 na miejscach siedzących. 10 z tych miejsc ma być dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi.
Napęd elektrobusu zapewni silnik, bądź silniki elektryczne o mocy co najmniej 250 kW. Pojazd ma mieć też wbudowany ogranicznik prędkości do 70 km/h. Magazyn energii autobusu ma zapewniać przejechanie minimum 240 kilometrów na jednym ładowaniu, a magazyn będzie ładowany poprzez złącze plug-in. Elektrobus ma mieć również system rekuperacji energii. Preferowany układ drzwi to 1-2-2 lub 2-2-2.