Zakład Komunikacji Miejskiej w Zawierciu rozpisał przetarg na dostawę dwóch elektrobusów maxi i jednego midi wraz z infrastrukturą do ładowania. Zamówienie ma zostać zrealizowane najpóźniej do końca kwietnia przyszłego roku.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa trzech autobusów oraz infrastruktury do ładowania. Przewidziano zakup jednego autobusu z napędem elektrycznym o długości od 8,6 do 9,5 m (midi) oraz dwóch autobusów z napędem elektrycznym o długości od 11,8 do 12,5 m (maxi), wraz z dwiema ładowarkami stacjonarnymi typu plug-in, 1 ładowarką pantografową oraz 1 ładowarką mobilną (warsztatową).
Autobus midi mieścić ma min. 60 pasażerów, z czego 25 na miejscach siedzących (+dwa miejsca składane). Podłoga ma być całkowicie niska do drugich drzwi. Zaplanowano dwoje drzwi – jedne jednoskrzydłowe i jedne dwuskrzydłowe. Przewidziano klimatyzację oraz ogrzewanie wodne z dodatkowym wykorzystaniem urządzenia do podgrzewania cieczy chłodzącej. Autobus będzie wyposażony w system informacji pasażerskiej z tablicami LED i LCD, kasowniki, nagłośnienie, system liczenia pasażerów, nagłośnienie, bileterki.
Autobus maxi ma mieścić z kolei min. 80 podróżnych, z czego 27 na miejscach siedzących (+dwa miejsca składane). Podłoga ma być całkowicie niska na całej długości. Wymagane są trzy pary drzwi. Przewidziano klimatyzację oraz ogrzewanie wodne z dodatkowym wykorzystaniem urządzenia do podgrzewania cieczy chłodzącej. Autobus będzie wyposażony w system informacji pasażerskiej z tablicami LED i LCD, kasowniki, nagłośnienie, system liczenia pasażerów, nagłośnienie, bileterki.
W obu typach pojazdów prędkość maksymalną ustalono na 70 km/h. Pojazd ma być wyposażony w silnik bądź silniki elektryczne o mocy min. 160 kW. Łączna pojemność energetyczna (nominalna) magazynu energii nie może być mniejsza niż 210 kWh w autobusie midi i 260 kWh w autobusu maxi, jednakże energia dostępna dla użytkownika, nie może być mniejsza niż 160 kWh. Zasięg pojazdu midi określono na 120 km (w przypadku pojazdu maxi nie podano zasięgu). Przewidziano ładowanie za pomocą wtyczki (plug-in) i przy wykorzystaniu odwróconego pantografu.
Ładowarki stacjonarne plug-in mają być wyposażone w dwa wyjścia i umożliwiać ładowanie dwóch autobusów jednocześnie mocą nie mniejszą niż 50kW bądź jednego autobusu mocą nie mniejszą niż 80 kW. Ładowarka patnografowa o mocy 190kW będzie posadowiona na hali na zajezdni autobusowej ZKM.
Termin składania ofert mija 13 lipca. Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały co najmniej jedno zamówienie obejmujące dostawę trzech sztuk miejskich autobusów elektrycznych o długości całkowitej min. 8,6 m każdy wraz z systemem ładowania, w tym dostawą minimum jednej ładowarki pantografowej. O wyborze decydują cena (70%), okres gwarancji (20%) oraz rozwiązania techniczne (10%). Pod uwagę będą brane zużycie energii oraz pojemność magazynów energii. Na realizację przeznaczono osiem miesięcy, jednak nie dłużej niż do 30 kwietnia 2022 r.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.