Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Zduńskiej Woli rozpisało przetarg na dostawy czterech 12-metrowych elektrobusów wraz z infrastrukturą do ładowania. Na realizację zamówienia przeznaczono rok.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa czterech elektrobusów o długości 11,8-12,2 m oraz odpowiedniej infrastruktury do ładowania. Pojazdy mają mieścić co najmniej 75 pasażerów, z czego min. 25 na miejscach siedzących. Przewidziano trzy pary drzwi w układzie 2-2-2, otwieranych do wewnątrz i rozmieszczonych równomiernie na całej długości nadwozia. Wymagana jest płaska podłoga na całej długości – z wejściem na wysokości maks. 340 mm. Przewidziano klimatyzację oraz ogrzewanie elektryczne wodne, wspomagane agregatem grzewczym na olej napędowy. Wyposażenie obejmuje porty USB do ładowania urządzeń mobilnych, tablice informacyjne, system automatycznych zapowiedzi, monitoring, biletomat, system kontroli trzeźwości kierowcy.
Wymagane są silnik bądź silniki o mocy min. 150 kW – z funkcją odzysku energii elektrycznej podczas hamowania autobusu dla potrzeb ładowania magazynu energii, a także funkcją ograniczenia prędkości maksymalnej do 70 km/h. Łączna pojemność energetyczna magazynu energii nie może być mniejsza niż 200 kWh. W czasie trwania gwarancji wymagana energia dostępna dla zamawiającego nie może być mniejsza niż 160 kWh. Przewidziano ładowanie za pomocą wtyczki (plug-in).
Wykonawca musi dostarczyć i uruchomić cztery mobilne ładowarki przewodowe o mocy min. 40kW każda, zintegrowane po dwie sztuki w jednej obudowie. Mają one umożliwiać ładowanie jednego autobusu mocą min. 80 kW albo jednocześnie dwóch autobusów mocą po min. 40 kW.
Termin składania ofert mija 14 lipca. Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały dostawę autobusów elektrycznych bądź wspomaganych silnikiem elektrycznym, o wartości min. 4 mln zł. O wyborze decydują cena (60%), gwarancja (20%), ocena techniczno-eksploatacyjna (20%). Pod uwagę brane będą materiał elementów konstrukcyjnych szkieletu, materiał poszycia zewnętrznego nadwozia, zużycie energii elektrycznej, podział przedniej szyby, technologia oświetlenia autobusu, sposób zabudowy magazynu energii w autobusie, rodzaj zabudowy silnika elektrycznego układu napędowego, Rozwiązanie techniczne przedniego zawieszenia, pojemność i magazynowanie energii. Udział produktów z rynku europejskiego, bądź z krajów, z którymi UE ma zawartą umowę o równym traktowaniu, musi przekraczać 50%.
Wartość zamówienia szacowana jest na 9,266 mln zł netto. Na dostawy przeznaczono równo rok. Autobusy będą wykorzystywane do obsługi linii 1, 2, 3, 5, 6, 11.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.