PKP PLK poinformowały o zbliżającym się zakończeniu prac na stacji i dworcu w Zduńskiej Woli. Inwestycja jest tam prowadzona we współpracy z urzędem miasta, który od dekady jest właścicielem historycznego gmachu. To kolejne z zadań, które jest finalizowane sporo później, niż pierwotnie zakładano.
Niedawno informowaliśmy o zbliżającym się zakończeniu trwającego remontu dworca kolejowego w Zduńskiej Woli połączonego z przebudową jego najbliższego otoczenia. Zgodnie z ostatnimi zapowiedziami cała inwestycja ma zostać zamknięta jeszcze w tym roku. To o tyle istotne, że roboty toczą się dzięki wsparciu unijnemu udzielonemu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 – 2020. Konieczne jest zatem rozliczenie wszystkich wydatków do 31 grudnia.
PLK zdążyły z końcem prac
Zarządca infrastruktury kolejowej zdążył więc w ostatniej chwili doprowadzić zadanie do końca. Pierwotne scenariusze zakładały jednak, że lokalny samorząd i PLK będą miały znacznie większą rezerwę czasową. Zamiar wykorzystania środków RPO miasto ogłosiło bowiem po raz pierwszy w 2017 r. Za najbardziej prawdopodobny scenariusz brano wówczas finalizację wszystkich prac w 2019 r.
Ostatecznie samorząd regionalny włączył plan przywrócenia zduńskowolskiemu dworcowi dawnego blasku do tzw. projektu przystankowego ŁKA, którego bezpośrednim beneficjentem są PKP PLK. Te dzięki pieniądzom z tego samego źródła dobudowały kładki nad torami w Strykowie i Głownie, a także budują nowy przystanek w Pabianicach. Spółka długo nie mogła znaleźć wykonawcy prac, bo składane w kolejnych przetargach oferty przekraczały zakładany budżet. W rezultacie w stosunku do pierwotnych założeń narosło bardzo duże opóźnienie.
Dekada od przejęcia budynku od PKP
Urząd Miasta Zduńska Wola stał się właścicielem budynku dworca w 2013 r. Samorząd ocenił, że gmach był w złym stanie technicznym. – Przede wszystkim nie ma w nim żadnego ogrzewania. Nie spełnia on żadnych standardów dla budynków użyteczności publicznej – informował samorząd podczas ogłaszania decyzji o remoncie. Magistrat zauważał, że zwłaszcza zimno znacząco odbija się na warunkach oczekiwania na pociąg, szczególnie w sezonie zimowym.
Teraz podróżnym ma być już o wiele lepiej. – Powstaje też zadaszenie na trasie do przejścia podziemnego – podkreśla Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Wygodniejsze mają być też przesiadki do autobusów, bo wybudowano nowe, położone bliżej stacji kolejowej perony przystankowe.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.