Zgierz otworzył oferty w przetargu – prowadzonym w formule projektuj i buduj –na przebudowę trasy tramwajowej od granicy Łodzi do węzła Kurak, czyli na wspólnym odcinku linii 45 i 46. Wpłynęły tylko dwie oferty, które znacząco odbiegają od założonego kosztorysu. Ruch tramwajowy do Zgierza pozostaje wstrzymany od zeszłego roku.
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa trasy tramwajowej na odcinku od granicy miasta Łodzi (rejonu pętli Helenówek) do węzła rozjazdowego Kurak (skrzyżowanie Łódzkiej i 1 Maja). Inwestycja jest prowadzona w trybie zaprojektuj i wybuduj. Trasa ma zostać przebudowane w całości na odcinku ok. 2 km. Więcej o zakresie prac pisaliśmy
tutaj.
Dzisiaj (26 września) minął termin składania ofert. Wystartowały tylko dwie firmy. Konsorcjum Przedsiębiorstwo Drogowo-Budowlane Kemy oraz MPK-Łódź zaproponowało wykonanie prac za 21,515 mln zł z gwarancją wydłużoną o pięć lat, natomiast KZN Rail – za 23,862 mln zł z gwarancją wydłużoną o rok. Obie oferty znacząco odbiegają od założonego budżetu, określonego na kwotę 10,170 mln zł.
Pierwotnie zakładano, że prace zostaną wykonane do końca września 2020 r. Jednak tak wysokie ceny jest dużym wyzwaniem dla samorządu, który dysponuje niewielkim budżetem. Z podobnym problemem zmierzały się Pabianice, choć ostatecznie – z pomocą marszałka województwa – udało się znaleźć dodatkowe środki, dzięki czemu niedawno została
podpisana umowa na remont trasy tramwajowej do Łodzi.
Ruch tramwajowy do Zgierza i Ozorkowa
pozostaje wstrzymany od I kwartału 2018 r. Miasto przygotowuje się też do
prac na odcinku od Kuraka do pl. Kilińskiego. Dopiero ich wykonanie umożliwi wznowienie ruchu na linii 45.