Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Zgierz jednoznacznie za tramwajem

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
07-05-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Zgierz jednoznacznie za tramwajem
Fot. Kasper FiszerTramwaj linii Łódź – Zgierz – Ozorków.
Zgierz opowiada się za utrzymaniem połączeń tramwajowych przebiegających przez miasto. Jak zapewniają jego władze, próby pozyskania środków na modernizację infrastruktury wciąż trwają. Współpraca z Łodzią w zakresie organizacji komunikacji międzygminnej bywa jednak trudna,

Podłódzkie gminy odnoszą się do złożonej niedawno przez prezydent Łodzi Hannę Zdanowską propozycji zastąpienia tramwajów podmiejskich systemem autobusów elektrycznych. Dotychczas intensywny sprzeciw wobec takiego rozwiązania wyraziły Pabianice oraz Ksawerów, a więc oba ośrodki odpowiadające za utrzymanie linii pabianickiej. Dążenie w kierunku zachowania komunikacji tramwajowej zadeklarowała później sama Łódź. Podobne stanowisko zajęło dziś kolejne miasto.

Gminy chcą prosić o wsparcie Ministerstwo Rozwoju

– Zgierz jest zdecydowanie za utrzymaniem połączenia tramwajowego – powiedziała nam Iwona Boberska, kierownik Miejskich Usług Komunikacyjnych (zgierskiego organizatora transportu), pytana o możliwość zastąpienia go autobusem. To pierwsza tak jednoznaczna deklaracja. Wcześniej prezydent miasta Przemysław Staniszewski co prawda odniósł się do słów Hanny Zdanowskiej krytycznie, ale wskazywał tylko na potrzebę organizacji sprawnego połączenia pomiędzy ośrodkami bez określania środka transportu, który miałby je zapewniać.

Iwona Boberska poinformowała też, że próby zapewnienia finansowania coraz pilniej potrzebnej modernizacji infrastruktury na liniach do Zgierza i Ozorkowa oraz Konstantynowa Łódzkiego i Lutomierska wciąż trwają. – W piątek 28 kwietnia w Urzędzie Miasta Łodzi odbyło się spotkanie prezydentów i burmistrzów gmin w tej sprawie. W efekcie skierowane zostanie wspólne pismo do Ministerstwa Rozwoju dotyczące możliwości pozyskania środków na realizację inwestycji – zapowiedziała przedstawicielka MUK. Kolejne spotkanie władz gmin ma odbyć się w połowie maja.

Problemy także z autobusami

Zwraca ona też uwagę na trudności w dotychczasowych pracach, m.in. w zakresie zlecania koreferatu do studium wykonalności projektu Łódzki Tramwaj Metropolitalny, który miał pozwolić na obniżenie kosztów niezbędnej inwestycji, a tym samym na ułatwienie jej finansowania. – Miasto Zgierz zabezpieczyło na ten cel środki w budżecie – zapewnia Iwona Boberska. W kwietniu Zarząd Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi informował nas, że to właśnie brak zabezpieczenia funduszy ze strony niektórych gmin spowodował kolejne opóźnienie w przygotowaniach dokumentu.

Do Zgierza docierają tramwaje dwóch linii: 45 Łódź – Zgierz (pętla pl. Kilińskiego) oraz 46 Łódź – Zgierz – Ozorków (trasy rozdzielają się i obsługują inne dzielnice Zgierza). Niezależnie od komunikacji szynowej miasto łączą ze stolicą aglomeracji także dwie linie autobusowe: 6 i 61, która zastąpiła w kwietniu skróconą 51. MUK krytycznie ocenia wprowadzone przez łódzki ZDiT zmiany w tym zakresie.

MUK: Łódź nie dotrzymała ustaleń ws. pojazdów przegubowych

Kierownik MUK podkreśla przede wszystkim problem przepełnienia autobusów 61. Dawniej do Zgierza docierały bowiem autobusy 18-metrowe, dziś – jedynie standardowe. – W tej sprawie cały czas ponaglamy ZDiT, ponieważ w trakcie wszystkich rozmów podnoszona była konieczność obsługi danych tras autobusami przegubowymi przynajmniej w godzinach porannych (wyjazd do Łodzi) i popołudniowych (powroty z pracy). Niestety ustalenia nie zostały dotrzymane – twierdzi. Dodaje, że w najbliższym czasie ZDiT ma przeprowadzić badania napełnień. – Wariant z przesiadkami nie zdał jednak egzaminu – ocenia.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tramwaj do Ozorkowa: Gminy czekają na dokument, który... nie powstaje

Komunikacja

Tramwaj do Ozorkowa: Gminy czekają na dokument, który... nie powstaje

Kasper Fiszer 05 października 2018

Łódź: To Pabianice wnioskowały o zmianę zakresu ŁTM

Komunikacja

Łódź: To Pabianice wnioskowały o zmianę zakresu ŁTM

Kasper Fiszer 31 października 2017

Łódź: Praktyczny koniec wizji tramwaju metropolitalnego

Komunikacja

Zgierz zdeterminowany, by utrzymać tramwaj

Komunikacja

Zgierz zdeterminowany, by utrzymać tramwaj

Kasper Fiszer 12 lipca 2017

Zgierz: Trudno dokonywać mniejszych napraw tramwaju

Komunikacja

Zobacz również:

Tramwaj do Ozorkowa: Gminy czekają na dokument, który... nie powstaje

Komunikacja

Tramwaj do Ozorkowa: Gminy czekają na dokument, który... nie powstaje

Kasper Fiszer 05 października 2018

Łódź: To Pabianice wnioskowały o zmianę zakresu ŁTM

Komunikacja

Łódź: To Pabianice wnioskowały o zmianę zakresu ŁTM

Kasper Fiszer 31 października 2017

Łódź: Praktyczny koniec wizji tramwaju metropolitalnego

Komunikacja

Zgierz zdeterminowany, by utrzymać tramwaj

Komunikacja

Zgierz zdeterminowany, by utrzymać tramwaj

Kasper Fiszer 12 lipca 2017

Zgierz: Trudno dokonywać mniejszych napraw tramwaju

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5