Nie 45, a „szóstka” zawiezie zgierzan do Łodzi po długo oczekiwanym wznowieniu komunikacji tramwajowej pomiędzy tymi miastami. Łódź przedstawia szczegóły planowanej oferty i zapewnia, że częstotliwość kursów na terenie Łodzi nie ulegnie zmianie. Linia 45 ma zaś zostać uruchomiona w przyszłości, gdy zakończą się liczne prace remontowe.
Na 20 grudnia
zapowiadane jest otwarcie pierwszej tramwajowej linii podmiejskiej w aglomeracji łódzkiej po jej generalnym remoncie. To duże wydarzenie, bo w związku ze złym stanem technicznym torowisk ruch został wstrzymany na wszystkich takich liniach: do Zgierza, Ozorkowa, Pabianic, Konstantynowa Łódzkiego i Lutomierska. Dobiega końca modernizacja linii zgierskiej finansowana przez samorząd Zgierza z wykorzystaniem środków unijnych.
Wkrótce zacznie się remont Północnej, przy której 45 miało kończyć w Łodzi bieg Wiemy już coraz więcej o tym,
jak będzie wyglądać komunikacja międzymiastowa: do Zgierza ma ponownie dojeżdżać linia 45 kursująca z częstotliwością 15 minut. Łódzką pętlę wyznaczono przy ul. Północnej. To jednak stan docelowy – początkowo ruch ma bowiem wyglądać inaczej Jak zapowiedział Urząd Miasta Zgierza, w pierwszym okresie po reaktywacji tramwaj zapewni bezpośredni dojazd do ścisłego centrum Łodzi, ważnego węzła Piotrkowska-Centrum i dzielnicy Widzew. Założenia te potwierdził już samorząd Łodzi, który będzie organzatorem komunikacji na mocy porozumienia międzygminnego.
Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi, zapowiada, że wkrótce wystartuje długo oczekiwana przebudowa ulicy , przy krótej znajduje się wspomniany już kraniec o tej samej nazwie, a już teraz w mieście toczy się szereg innych prac infrastrukturalnych. – Tramwaje pojadą więc dalej do centrum i na Widzew, uzupełniając obecną siatkę połączeń – stwierdza.
Dwie linie 6 z Łodzi do Zgierza – autobus i tramwaj z tym samym numerem Na wydłużonej względem docelowej trasie nie pojedzie jednak linia 45, a „szóstka”, która jedt obecnie zawieszona w związku ze wstrzymaniem ruchu do krańca Doły, gdzie kończy się jej podstawowa trasa. Linia będzie obsługiwana raz na 15 minut w dni robocze oraz raz na 20 minut w soboty i niedziele. – Po uruchomieniu tego połączenia powielająca trasę na łódzkim odcinku linia 7 również będzie kursować co 15 minut w dni robocze – informuje nasz rozmówca. Obecnie jest ona obsługiwana dwukrotnie częściej. Sumaryczna liczba kursów na ul. Przybyszewskiego, którą obsługuje dziś wyłącznie „siódemka”, nie ulegnie zmianie.
Dodajmy, że równocześnie zlikwidowana zostanie autobusowa linia Z45. Może to stworzyć problem dla podróżujących w godzinach nocnych, bo „szóstka” ma kursować wyłącznie w porze dziennej. ZDiT nie zorganizuje przy tym innej linii komunikacji nocnej, która zastąpiłaby istniejące kursy komunikacji zastępczej. Warto też zaznaczyć, że pomiędzy Łodzią a Zgierzem już teraz kursuje linia 6, jest to jednak połączenie autobusowe Miejskich Usług Komunikacyjnych w Zgierzu.