Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Zgierz: Nie możemy samodzielnie zwiększyć częstotliwości linii do Ozorkowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
05-01-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Zgierz: Nie możemy samodzielnie zwiększyć częstotliwości linii do Ozorkowa
fot. Kasper FiszerAutobus ZPK Markab w Łodzi
Minął niemal rok od przejęcia obsługi komunikacji zastępczej ze Zgierza do Ozorkowa przez miasto Zgierz. Perspektywy wznowienia kursów tramwajowej linii 46 są wciąż bardzo mgliste, a organizacja połączeń wiąże się z pewnymi niedogodnościami dla pasażerów. Zwracają oni uwagę m.in. na niską częstotliwość kursów.

Tramwajowa linia 46 łączyła Łódź ze Zgierzem i Ozorkowem do 2018 r., kiedy to z uwagi na zły stan techniczny torów i sieci trakcyjnej łódzkie MPK zadecydowało o wyłączeniu trasy z eksploatacji. Przez cztery kolejne lata przewoźnik wraz ze swoimi podwykonawcami obsługiwał zastępczą linię autobusową Z46 uruchamianą przez miasto Łódź na podstawie porozumienia z mniejszymi samorządami leżącymi na trasie nieczynnej linii tramwajowej. Od lutego 2022 r. przewozy między Zgierzem a Ozorkowem przejęła jednak spółka Markab, której realizację połączeń zleca miasto Zgierz.

Po pewnym sporze z Łodzią dotyczącym przyszłości komunikacji podmiejskiej (strony wzajemnie zarzucały sobie brak woli utrzymania linii Z46) podłódzkie samorządy zaczęły bowiem organizować komunikację pomiędzy Ozorkowem a Zgierzem bez udziału stolicy aglomeracji. W Zgierzu możliwa jest przesiadka na tramwaj lub pociąg w kierunku odzi. Wiąże się to jednak z koniecznością skasowania drugiego biletu, podczas gdy podróż linią Z46 odbywała się na całej trasie wna podstawie taryfy łódzkiej. Dla wielu pasażerów zmiana organizatora oznaczała więc także sporą podwyżkę ceny transportu. – Na trasie Łódź – Zgierz – Ozorków obowiązuje Wspólny Bilet Łódzko-Zgierski – przypomina przy tym Tomasz Wlaźlik z Miejskich Usług Komunikacyjnych w Zgierzu.

Dodaje jednak, że jednorazowy wariant tego biletu uprawnia do dowolnej liczby przesiadek pomiędzy wszystkimi zgierskimi i łódzkimi autobusami i tramwajami w ciągu godziny od momentu skasowania. Tymczasem to zdecydowanie zbyt mało, by dojechać z przesiadk z Ozorkowa do centrum Łodzi. W godzinę trudno będzie też dotrzeć z północnych dzielnic Zgierza obsługiwanych dawniej przez tramwajowe 46 do bardziej oddalonych rejonów stolicy aglomeracji. – Nie są obecnie planowane zmiany w funkcjonowaniu linii nr 10 z Ozorkowa do Zgierza – usłyszeliśmy od naszego rozmówcy. Nie należy zatem spodziewać się udogodnień taryfowych.

– Obserwujemy duże natężenie pasażerów na tej linii – zauważa przedstawiciel zgierskiego MUK. Mimo to częstotliwość kursowania „dziesiątki” jest znacząco niższa niż Z46. Do organizatora docierają zresztą wnioski mieszkańców dotyczące możliwości zwiększenia liczby kursów. Samorządowy organ twierdzi jednak, że nie może samodzielnie podjąć decyzji o uruchomieniu dodatkowych autobusów, bo linia funkcjonuje na podstawie porozumienia międzygminnego, które zakłada m.in. określony poziom oferty.

– Wszelkie zmiany dotyczące rozkładu jazdy czy trasy wymagają uzgodnienia z pozostałymi uczestnikami porozumienia – argumentuje Tomasz Wlaźlik. Sugeruje on, by podróżni kierowali swoje pisma także do gmin, które współfinansują połączenie. Bez zwiększenia dotacji do uruchomienia większej liczby kursów bowiem nie dojdzie.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5