Zgierski samorząd zapowiedział otwarcie nowej linii autobusowej obsługującej północne dzielnice Proboszczewice i Rudunki. Zwiększono też częstotliwość kursowania jednej z istniejących już tras. Wkrótce wyłoniony ma być nowy operator, który zajmie się obsługą zgierskich połączeń przez kolejną dekadę.
W zeszłym roku zgierski samorząd poinformował o rozpoczęciu prac nad utworzeniem nowej siatki połączeń autobusowych, która zastąpiłaby obecny układ tras wywodzący się jeszcze z okresu obsługi miasta przez łódzkie MPK. Choć satelicki ośrodek organizuje przewozy autobusowe samodzielnie już od trzech dekad, dotychczas nie przeprowadził głębokiej reformy swojego systemu transportowego i chce teraz dostosować go do aktualnych realiów i potrzeb. Analizy wciąż trwają, ale znamy już pierwsze efekty prowadzonych wśród mieszkańców konsultacji.
Nowa linia pojedzie tylko w dni robocze
– Pierwsze działania zostały wdrożone 12 lutego tego roku – mówi Anna Warda-Walczyk, inspektor w Miejskich Usługach Komunikacyjnych w Zgierzu. Dotyczyły one m.in. zwiększenia częstotliwości kursowania jednej z ważniejszych linii oznaczonej numerem 3. Przygotowanie docelowego układu tras ma poprzedzić jeszcze badanie potoków podróżnych, które uzupełni materiał zgromadzony dotychczas w ramach konsultacji.
Zanim to jednak nastąpi, otwarta zostanie nowa linia autobusowa nr 11. Ma ona wystartować 10 czerwca i połączy północne dzielnice Rudunki czy Proboszczewice z os. 650-lecia i ul. Konstantynowską. – Planowana trasa to Szczawińska – Przemysłowa – Kasprowicza – Proboszczewice – Ozorkowska – Łęczycka – Gałczyńskiego – Aleksandrowska – Barona – Konstantynowska – tor PKP – wskazuje nasza rozmówczyni. Rozkład jazdy przewiduje jeden kurs na godzinę w porannym i popołudniowym szczycie przewozowym. Autobusy będą kursować tylko w dni powszednie.
Samorząd szykuje przetarg na 10 lat obsługi
Operatorem połączenia będzie Zgierskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Markab, które od niedawna pozostaje wyłącznie w rękach prywatnych. Dobiega przy tym końca wieloletni kontrakt miasta z przewoźnikiem, a w związku ze strukturą właścicielską spółki Zgierz nie może powierzyć jej dalszej obsługi połączeń w trybie bezprzetargowym. – Ogłoszenie o zamiarze przeprowadzenia przetargu na świadczenie usług w ramach publicznego transportu zbiorowego na sieci komunikacyjnej organizowanej przez gminę miasto Zgierz zostało już opublikowane w naszym biuletynie informacji publicznej – wskazuje przedstawicielka MUK.
– Kontrakt planowany jest na okres 10 lat – zapowiada Anna Warda-Walczyk. Nowy przewoźnik ma przy tym operować już na nowej siatce połączeń, która wciąż pozostaje na etapie opracowywania. Przedsiębiorstwo obsłuży również trasy międzygminne, w tym dwie linie do Łodzi: na dworce Łódź Kaliska i Łódź Fabryczna.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.