Miasto Zgierz podpisało dziś z łódzkim Kemy i z MPK-Łódź kontrakt na realizację długo oczekiwanej modernizacji torowiska tramwajowego pomiędzy granicą miasta a Kurakiem. Warte ok. 24 mln zł prace mają zakończyć się przed wakacjami 2021 r. Najprawdopodobniej wówczas wznowiona zostanie obsługa linii 45.
Dziś w Zgierzu przy nieczynnym torowisku linii tramwajowej łączącej to miasto z Łodzią podpisana została umowa na projekt i realizację robót w ramach modernizacji odcinka od granicy miasta do węzła rozjazdowego Kurak. Prace mają pozwolić na wznowienie kursów po krótszej z odnóg – do pl. Kilińskiego. – Chcemy, by pierwsze tramwaje pojechały tu przed wakacjami 2021 r. – zapowiedział Zbigniew Papierski, prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź, które jest jednym z wykonawców inwestycji.
Kolejna inwestycja komunikacyjna wsparta przez UMWŁ
Być może w najbliższym czasie konsorcjum, którego liderem jest łódzkie Przedsiębiorstwo Drogowo-Budowlane Kemy, wykona pewne prace rozbiórkowe. W najbliższych miesiącach wykonawcy skupią się jednak przede wszystkim na przygotowaniu projektu budowlanego. – We wrześniu, a może trochę wcześniej, rozpoczniemy etap samych prac budowlanych – stwierdził Sylwester Mruk, prezes Kemy. Firma liczy, że przyszłej zimy panować będą sprzyjające kontynuacji robót warunki atmosferyczne.
– Dziś dzieje się to, co jeszcze rok temu wydawało się niemożliwe – ocenił Grzegorz Schreiber, marszałek województwa łódzkiego. Stwierdził, że przeprowadzenie inwestycji nie udałoby się bez zwiększenia dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego. – Skromną kwotę ok. 2 mln zł dołożył budżet państwa – zauważył natomiast Waldemar Buda, sekretarz stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Łączna wartość robót to ok. 24 mln zł.
Tramwaj lepszy niż autobusy zastępcze
Przemysław Staniszewski, prezydent Zgierza, podkreślał dużą rolę tramwaju w układzie komunikacyjnym miasta. – Tramwaj do Zgierza był i zawsze będzie potrzebny – wtórował mu Zbigniew Papierski. – Wszyscy widzimy, że komunikacja zastępcza, z której możemy korzystać obecnie, nie jest dobra – ocenił zaś Waldemar Buda. Dodał, że możliwości ewentualnej rozbudowy drogi biegnącej równolegle do torów są bardzo ograniczone, więc inwestycja w transport szynowy jest w tym przypadku szczególnie uzasadniona.
Aby tramwaje mogły dotrzeć do pl. Kilińskiego, konieczne jest przeprowadzenie pewnych mniejszych prac także pomiędzy Kurakiem a pętlą. Jak poinformował Zbigniew Papierski, trwają także starania o modernizację podstacji energetycznej na Helenówku. Przewoźnik liczy, że wszystkie te prace uda się zakończyć przed finalizacją zasadniczych robót modernizacyjnych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.