Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Zgierz złoży wniosek o dofinansowanie remontu linii 45

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
26-01-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Zgierz złoży wniosek o dofinansowanie remontu linii 45
fot. Kasper FiszerTramwaj w Zgierzu
W najbliższych dniach Zgierz zaaplikuje o środki RPO na trwający remont odcinka do pl. Kilińskiego. Miasto chce uzyskać dofinansowanie ok. 30 proc. kosztów przedsięwzięcia, ale liczy, że później uda się zdobyć kolejne pieniądze. Niedawno minęła 120. rocznica otwarcia trasy – wkrótce doczekać mamy się jej ponownego oddania do eksploatacji.

W Zgierzu trwają prace remontowe na dwóch odcinkach sieci tramwajowej: od granicy Łodzi do węzła Kurak (wspólny dla linii 45 do pl. Kilińskiego i 46 do Ozorkowa) oraz od Kuraka do pl. Kilińskiego (tam kursowały wyłącznie tramwaje linii 45). Mają one doprowadzić do wznowienia przewozów na krótszej z odnóg. Inwestycja dotycząca pierwszego ze wspomnianych fragmentów jest dotowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. Miasto zapowiada, że w najbliższych dniach złoży wniosek o dofinansowanie drugiego z przedsięwzięć, które póki co realizowane jest w oparciu o środki własne.

Kończą się ostatnie prace nad wnioskiem w ramach RPO

– Planujemy złożyć wniosek w trybie pozakonkursowym w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych RPO na lata 2014 – 2020 – mówi Renata Karolewska z Urzędu Miejskiego w Zgierzu. Ukazało się już tzw. wezwanie do złożenia wniosku, zgodnie z którym samorząd musi przekazać go do 1 lutego tego roku. – W chwili obecnej finalizujemy sporządzenie i kompletowanie dokumentacji aplikacyjnej – usłyszeliśmy w magistracie.

Zgodnie ze wspomnianym wezwaniem Zgierz może ubiegać się o dofinansowanie w maksymalnej wysokości niespełna 3 mln 619 tys. zł. – Stanowi to ok. 31 proc. kosztów kwalifikowanych inwestycji – mówi przedstawicielka Urzędu Miejskiego. Nasza rozmówczyni zaznacza przy tym, że jeśli zostałyby uwolnione jakiekolwiek środki przeznaczone w ramach RPO na transport niskoemisyjny, samorząd będzie ubiegał się o zwiększenie wielkości dotacji.

120 lat od otwarcia, trzy lata od zamknięcia

Połączenie tramwajowe Łodzi ze Zgierzem funkcjonuje od 120 lat – zainaugurowano je 19 stycznia 1901 r. Przez szereg lat, podobnie jak pozostałe linie podmiejskie, trasa była wydzielona strukturalnie z sieci połączeń miejskich i funkcjonowała w ramach przedsiębiorstwa Łódzkie Wąskotorowe Elektryczne Koleje Dojazdowe. Po II wojnie światowej obsługę komunikacji międzygminnej przejęło MPK, które w latach 90. XX w. zostało ponownie podzielone, a na linię 45 wyjechały tramwaje nieistniejącej już dziś spółki MKT.

Później obsługę ponownie przejęło MPK, a w 2018 r. na wniosek tego przewoźnika linia zgierska została wyłączona z eksploatacji z uwagi na zły stan techniczny torów i sieci trakcyjnej. Aktualnie do Zgierza dojechać można autobusem zastępczym Z45. Na tej linii kursują pojazdy prywatnej firmy BP Tour, która została podwykonawcą łódzkiego MPK.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5