Zielona Góra właśnie podpisała umowę na zakup trzech elektrycznych autobusów klasy mini. Samorząd zakupił pojazdy marki Karsan, znane z ulic Gdańska czy Krakowa. To kolejny “elektryczny” zakup miasta w ostatnim czasie. Nowe pojazdy mają wozić pasażerów na bardzo krótkim dystansie w samym centrum miasta.
Jak poinformował zielonogórski magistrat, miasto właśnie podpisało umowę na dostawę kolejnych elektrycznych autobusów. Tym razem samorząd zdecydował się na zakup trzech pojazdów klasy mini. Będą to autobusy Karsan, podobne do tych, które są użytkowane w Gdańsku i Krakowie.
Zielona Góra elektrycznym liderem w Polsce
– Pod koniec tego roku będziemy najbardziej ekologicznym i najbardziej elektromobilnym miastem w Polsce – cieszy się prezydent Janusz Kubicki. – Sukcesywnie podpisujemy umowy na dostarczenie nowych autobusów elektrycznych. Tym razem stawiamy na mniejsze pojazdy, bo chcemy, aby nasz tabor był zróżnicowany. Przypomnę, że wkrótce przyjadą do nas przegubowe „elektryki”. Będziemy liderem w Polsce w ilości autobusów elektrycznych w przeliczeniu na ilość mieszkańców – podkreśla Kubicki.
Miasto informuje, że nowe pojazdy powinny dotrzeć do Zielonej Góry w okolicach wrześniowego Winobrania, a koszt zakupu to niewiele ponad 4,693 mln złotych.
Nowa linia autobusowa w ścisłym centrum
Autobusy mają posłużyć do przemieszczania się pomiędzy nowym, wielopoziomowym parkingiem przy zielonogórskiej Palmiarni a centrum miasta.
– Chcemy zachęcić zielonogórzan i gości odwiedzających Zieloną Górę, aby zostawili swój samochód na nowym parkingu przy Palmiarni i przemieścili się do centrum miasta wygodnym autobusem elektrycznym – wyjaśnia Robert Karwacki, prezes zarządu MZK Zielona Góra – Autobus wjedzie w wąskie ulice z trudnymi zakrętami. To np. ulice Drzewna, Kupiecka i Matejki. Liczymy na to, że dzięki temu parkingi w centrum miasta będą mniej obciążone – zaznacza Karwacki.
“W planach jest nowa linia autobusowa. Autobus wyjedzie z Palmiarni, pojedzie przez ulice: Podgórną, Kupiecką, Ciesielską, plac Pocztowy (tu zawróci) i przemieści się ulicą Drzewną, wróci na Kupiecką, skręci w Matejki, skieruje się do ronda 11 listopada (przy urzędzie miasta) i wróci na parking przy Palmiarni. Oczywiście, to jest tylko propozycja przejazdu, trasa może jeszcze się zmienić. Wszystko zależy od tego, jak pojazd sprawdzi się na wspomnianych uliczkach. Niewykluczone, że wydłużymy tę linię” – podaje miasto w swoim komunikacie.
Dodatkowo bilet parkingowy będzie jednocześnie biletem autobusowym.
Parking buforowy… w centrum Zielonej Góry
Warto tylko nadmienić, że nowy parking przy Palmiarni będzie znajdował się w odległości… około 500 metrów od miejskiego deptaka. Jednocześnie, aby skorzystać z parkingu wielopoziomowego, kierowcy i tak będą musieli wjechać praktycznie do ścisłego centrum miasta.
Informacja spotkała się z krytyczną opinią osób mieszkających w Zielonej Górze, co
można zobaczyć tutaj.