Do elektrycznych Ursusów dołączą kolejne elektrobusy. MZK Zielona Góra rozstrzygnął dwa przetargi na dostawę elektrobusów – jeden z nich dotyczy ośmiu pojazdów z opcją na kolejne sześć wozów, a drugi czterech przegubowców. Na dostawy przeznaczono rok.
Jeden przetarg zakłada dostawę ośmiu elektrobusów z opcją na kolejne sześć wozów. Długość pojazdów określono na 11,5-12,5 metra. Pojazdy mają zabierać na pokład co najmniej 80 osób, z czego minimum 30 na miejscach siedzących. Moc silnika bądź silników musi wynosić minimum 160 kW. Pojazdy mają pokonywać minimum 70 kilometrów na jednym ładowaniu. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Oferty poznaliśmy 7 lutego. Wystartowały dwie firmy. Solaris zaproponował 23,596 mln zł brutto, a Autosan – 30,002 mln zł brutto. Obie oferty przewyższają budżet określony na 21,648 mln zł brutto. Ostatecznie zamawiający dopłacił i dzisiaj (4 marca) rozstrzygnął postępowanie Wygrał Solaris, który pokonał konkurenta nie tylko ceną, ale też zużyciem energii i warunkami technicznymi (zastosowanie technologii SiC w przetwornicy napięcia zasilania silnika trakcyjnego).
Drugie postepowanie obejmuje cztery przegubowce. Zamawiający wymaga dostarczenia zupełnie nowych pojazdów o długości 17,5-18,75 m. Przegubowce mają zabierać na pokład minimum 120 pasażerów, z czego co najmniej 40 na miejscach siedzących. Minimalną moc silnika lub silników elektrycznych określono na 240 kW. Wymagany zasięg to 70 kilometrów na jednym ładowaniu. Przewidziano możliwość ładowania z wtyczki i pantografu. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Oferty poznaliśmy 8 lutego. Wystartowały dwie firmy. EvoBus, oferujący Mercedesy, proponował dostawy za 14,696 mln zł brutto, a Solaris za 16,994 mln zł. Obie oferty mieszczą się w budżecie określonym na 17,220 mln zł brutto. Dziś (4 marca) zamawiający rozstrzygnął postępowanie. Wygrał EvoBus, który zdobył przewagę dzięki cenie.