Władze Zielonej Góry właśnie podpisały umowę na dostawę pięciu autobusów klasy MIDI. Elektrobusy dostarczy firma ARP. Pojazdy powinny dotrzeć do winnego grodu jesienią tego roku. Natomiast w marcu do miasta wjadą elektryczne Solarisy i Mercedesy.
Janusz Kubicki, prezydent Zielonej Góry, podpisał dziś umowę z firmą ARP na dostawę pięciu autobusów elektrycznych klasy MIDI. Do południowej stolicy województwa lubuskiego trafią autobusy Pilea. O samym przetargu na nowe pojazdy
pisaliśmy tutaj. Zakup nowych autobusów jest realizowany w ramach dużego unijnego programu mającego na celu elektryfikację linii autobusowych w Zielonej Górze.
Dostawa pojazdów jesienią tego roku
– To kolejna umowa na dostarczenie elektrycznych autobusów niskopodłogowych dla Zielonej Góry – mówi prezydent Janusz Kubicki. – Chcemy, aby nasz tabor był niemal w całości elektryczny i przyjazny środowisku. Mamy też do dyspozycji kilka nowych autobusów przegubowych. Będziemy liderem w Europie. Autobusy elektryczne w mieście przejechały łącznie 11 milionów kilometrów – dodaje prezydent miasta.
Prezes zielonogórskiego MZK przekazał, że pięć nowych autobusów będzie kursować na mniej obłożonych trasach, gdzie pojazdy będą miały gorszy dostęp do infrastruktury do ładowania.
Autobusy mają dotrzeć do winnego grodu jesienią tego roku.
Niedługo przyjadą też elektryczne Mercedesy oraz Solarisy
Zielonogórski samorząd przypomina też, że do miasta
już niedługo dotrą 12 oraz 18-metrowe autobusy elektryczne marek Solaris i Mercedes. W marcu pojawi się łącznie 12 nowych autobusów (osiem 12-metrowych Solarisów oraz cztery 18-metrowe przegubowce), a jesienią dołączy do nich kolejnych sześć Solarisów zamówionych w ramach prawa opcji. Dodając do tego 5 pojazdów ARP, pod koniec tego roku w Zielonej Górze powinno być łącznie 66 elektrobusów. Znaczną większość floty będą jednak stanowić 12-metrowe Ursusy, których samorząd zakupił aż 43 sztuki.