Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Zielona Marszałkowska dla tramwajów. Ruszył przetarg

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
24-12-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Tramwaje Warszawskie

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Zielona Marszałkowska dla tramwajów. Ruszył przetarg
mat. Tramwaje WarszawskiePrzekrój przebudowanej Marszałkowskiej
Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na przebudowę odcinka trasy tramwajowej w ulicy Marszałkowskiej. We współpracy z Zarządem Dróg Miejskich, powstanie nowoczesne torowisko w zielonej zabudowie, z dodatkowymi przejściami dla pieszych i przejazdami. Zadanie jest częścią projektu Nowego Centrum Warszawy.

Wymienione zostanie całe torowisko wraz z podbudową na odcinku ok. 1 km. Zamówienie jest podzielone na dwie części. Pierwszy, podstawowy zakres obejmuje odcinek od ul. Widok do południowej części skrzyżowania z ul. Królewską (bez skrzyżowania ze Świętokrzyską, które było przebudowywane w czasie budowy centralnego odcinka II linii metra). W ramach opcji przewidziano przebudowę odcinka trasy tramwajowej w rejonie skrzyżowania ul. Marszałkowskiej z ul. Królewską, zespołu przystankowego Królewska, gazociągu w ul. Królewskiej i dostosowanie układu drogowego na skrzyżowaniu.

Efektem prac będzie znaczna poprawa płynności ruchu tramwajów. Znikną występujące ograniczenia prędkości, a przejazd tramwajów będzie cichszy. Na odcinku od Królewskiej do Świętokrzyskiej przewidziano zielone torowisko z rozchodnikiem, natomiast na odcinku w kierunku ronda Dmowskiego zastosowana zostanie zabudowa przejezdna. Wynika to z wniosku Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego „Meditrans” o zachowanie możliwości poruszania się karetek po tym odcinku torowiska.

Inwestycja Tramwajów Warszawskich, prowadzona w koordynacji z Zarządem Dróg Miejskich, stanowi kolejny krok w kierunku sukcesywnego przekształcania ulicy Marszałkowską w prawdziwie zieloną arterię. Wykonane zostaną pasy separacyjne wzdłuż torowiska z miejscem na nasadzenia zieleni wysokiej i niskiej. Następnie ZDM zazieleni te rezerwy w ramach osobnego zadania. Przesunięte zostaną krawężniki w celu dostosowaniu ich do nowego układu drogowego. Równolegle z pracami torowymi, ZDM wykona swoją część zadania. Powstaną dwa nowe przejścia dla pieszych oraz przejazdy rowerowe – na wysokości ulic Złotej i Sienkiewicza. W tych samych punktach pojawią się też nowe rozwiązania dla kierowców. W rejonie ulicy Złotej wyznaczona zostanie zawrotka pozwalająca zmienić kierunek ruchu bez konieczności dojeżdżania do ronda Dmowskiego. Z kolei przy ulicy Sienkiewicza powstanie zupełnie nowy lewoskręt zapewniający dojazd do kwartału w rejonie Złota-Zgoda.

Oferty na przebudowę torowiska poznamy w styczniu. Roboty, zaplanowane przede wszystkim na okres wakacyjny 2025 r., będą wiązać się ze wstrzymaniem ruchu tramwajów pomiędzy przystankami Metro Ratusz Arsenał i Centrum przez ok. 3,5 miesiąca. Na pozostałych odcinkach Marszałkowskiej i ul. Andersa, dzięki budowie tymczasowych rozjazdów nakładkowych, możliwe będzie kursowanie tramwajów dwukierunkowych.

Czas zamknięcia Tramwaje Warszawskie wykorzystają do przeprowadzenia również innych prac na przylegających odcinkach sieci. Kompleksowo, w ramach Warszawskiego Programu Torowego, wyremontowane zostanie torowisko z rozjazdami w węźle na placu Bankowym. Spółka przeprowadzi też własnymi siłami remont torów między Królewską a Senatorską. Na wysokości Ogrodu Saskiego przygotowana zostanie zabudowa pod przyszłe przejście dla pieszych w kierunku placu Żelaznej Bramy – tak, by nie było potrzeby wstrzymywania ruchu tramwajowego w przyszłości, gdy ZDM przystąpi do budowy nowego przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego przez Marszałkowska wzdłuż Osi Saskiej.

Więcej o tym zadaniu mówił nam ostatnio Konrad Niklewicz, członek Zarządu Tramwajów Warszawskich.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tramwaje Warszawskie eksperymentują z utrzymaniem torowisk

Komunikacja

Tramwaje Warszawskie eksperymentują z utrzymaniem torowisk

Jakub Rösler 13 grudnia 2024

Tramwaje Warszawskie nie kupią 40-metrowych tramwajów

Komunikacja

Używane tramwaje dla Warszawy? “To nie ma sensu”

Komunikacja

Święto Niepodległości w zabytkowym tramwaju

Komunikacja

Święto Niepodległości w zabytkowym tramwaju

UM Warszawa 08 listopada 2024

Zobacz również:

Tramwaje Warszawskie eksperymentują z utrzymaniem torowisk

Komunikacja

Tramwaje Warszawskie eksperymentują z utrzymaniem torowisk

Jakub Rösler 13 grudnia 2024

Tramwaje Warszawskie nie kupią 40-metrowych tramwajów

Komunikacja

Używane tramwaje dla Warszawy? “To nie ma sensu”

Komunikacja

Święto Niepodległości w zabytkowym tramwaju

Komunikacja

Święto Niepodległości w zabytkowym tramwaju

UM Warszawa 08 listopada 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5