Spółka Zielonogórska Komunikacja Powiatowa rozpisała przetarg na dostawę 20 autobusów spalinowych. Przewoźnik kupuje trzy różne typy pojazdów, a zamówienie jest dofinansowane z KPO.
Zielonogórska Komunikacja Powiatowa ogłosiła przetarg na dostawę 20 autobusów niskopodłogowych przystosowanych do przewozu osób z niepełnosprawnością. Spółka kupuje trzy różne typy pojazdów. Dwa z nich to autobusy o długości 10,5-10,9 metra, 14 sztuk to pojazdy o długości w przedziale 12-12,3 metra, natomiast pozostałe cztery autobusy mają mieć długość od 12,7 do 13 metrów.
Autobusy midi mają mieścić co najmniej 37 pasażerów na miejscach siedzących. Autobusy maxi mają zabierać na pokład co najmniej 45 osób na siedząco, natomiast autobusy mega nie mniej niż 49 pasażerów. Każdy z nich ma mieć co najmniej jedno miejsce dla osób poruszających się na wózkach. Wszystkie rodzaje autobusów mają mieć drzwi w układzie 1-2-0 oraz drzwi na wysokości nieprzekraczającej 36 centymetrów.
Jednostka napędowa to silnik spalinowy spełniający normę emisji Euro VI, który ma mieć moc co najmniej 260 kW. Autobusy mają być niskopodłogowe od przedniej krawędzi pierwszych drzwi do końca drugich drzwi. Na wyposażeniu pojazdów znajdzie się również klimatyzacja, ogrzewanie oraz system dynamicznej informacji pasażerskiej. Pasażerowie skorzystają także z portów USB do ładowania urządzeń mobilnych.
Zamawiający chce dofinansować zakup ze środków z KPO, które otrzymał w
opisywanym przez nas konkursie.Termin realizacji całości zamówienia to 31 grudnia przyszłego roku, natomiast dostawy zostały podzielone na etapy. Pierwsza transza dostaw ma zostać zrealizowana do 31 marca 2025 roku i ma objąć 1 autobus midi oraz 4 autobusy klasy maksi. Druga transza zostanie dostarczona do 30 czerwca przyszłego roku i obejmie identyczną liczbę i typ pojazdów jak pierwsza dostawa. Kolejne pięć pojazdów ma dotrzeć do zamawiającego do 30 września i obejmie 5 pojazdów maksi, natomiast ostatnia część to cztery autobusy mega oraz jeden maksi.
W postępowaniu będą mogli wziąć udział wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu trzech ostatnich lat zrealizowali co najmniej trzy dostawy autobusów spalinowych, z których każda opiewała na dostawę minimum pięciu autobusów (klasy mini, midi lub maksi).
O wyborze najlepszej oferty zdecyduje cena - 60% oraz parametry techniczne i gwarancyjne - 40%.