Organizator komunikacji miejskiej w Gdyni, a więc ZKM Gdynia, ogłosił przetarg na przewozy incydentalne w ramach komunikacji miejskiej. Zamawiający definiuje je jako rezerwę przewozową jak również okoliczności świąt, imprez masowych czy objazdów i zamknięć dróg w mieście. Do realizacji zadania wykonawca musi wystawić co najmniej 20 autobusów.
Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni właśnie rozpisał przetarg na świadczenie usług przewozowych w ramach linii komunikacji miejskiej uruchamianych na zlecenie ZKM. Postępowanie dotyczy przewozów incydentalnych.
Rezerwa, święta i imprezy masowe
ZKM definiuje takie przewozy jako świadczenie usług w ramach tzw. rezerwy w zamian za innego przewoźnika niezdolnego do realizacji przewozów. Podstawowy okres świadczenia wspomnianych usług to dni robocze od godziny 5 do godziny 23, lecz za zgodą wykonawcy może on zostać rozszerzony na kolejne okresy.
Ponadto usługi będące przedmiotem ogłoszonego przetargu mają też objąć obsługę dodatkowych brygad na stałych liniach autobusowych i trolejbusowych, które nie zostały ujęte w podstawowym rozkładzie jazdy w związku z remontami i zamknięciami określonych odcinków, obsługą dodatkowego ruchu pasażerskiego związanego ze świętami (tutaj ZKM wskazuje przede wszystkim 1 Listopada) oraz imprezami masowymi. Autobusy z rezerwy mają być również wykorzystywane w momentach, kiedy swoich usług nie będzie mogła świadczyć trójmiejska SKM-ka.
20 autobusów, z czego 10 przegubowych
ZKM szacuje, że w całym okresie obowiązywania umowy praca przewozowa wyniesie 644,5 tysiąca wozokilometrów. Zamawiający chce, żeby potencjalny wykonawca dysponował minimum dwoma autobusami przegubowymi o długości co najmniej 17,5 metra z mocą silnika minimum 320 KM, zdolnymi zabrać na swój pokład 135 pasażerów z czego minimum 40 na miejscach siedzących. Te autobusy mają być przeznaczone do realizacji przewozów w ramach rezerwy.
Pozostałe pojazdy wykonawcy mają być przeznaczone do uruchamiania dodatkowych brygad w ramach stałych linii autobusowych i trolejbusowych. Tutaj zamawiający wymaga, aby wykonawca dysponował trzema rodzajami autobusów, a więc pojazdami o długości od 9,51 do 11 metrów (dwoma) od 11,01 do 13,5 metra (ośmioma) oraz przegubowymi o długości co najmniej 17,5 metra (ośmioma). Autobusy mają mieć moc silnika (kolejno) określoną na minimum 200, 220 lub 270 KM a ich pojemność pasażerska to co najmniej 60, 85 i 135 pasażerów.
Umowa na 3 lata
Potencjalny wykonawca będzie mógł zlecić realizację części przewozów podwykonawcy. Świadczenie usług ma trwać w okresie 28 października 2023 do 31 grudnia 2026 roku z zastrzeżeniem, że moment rozpoczęcia świadczenia usług może się przesunąć z powodu procedur przetargowych.
W postępowaniu mogą wystartować podmioty, które wykażą, że w ciągu trzech ostatnich lat realizują bądź też zrealizowali usługi publicznego transportu zbiorowego w wysokości minimum 400 tysięcy wozokilometrów. Ponadto zainteresowani realizacją przewozów muszą też wykazać, że dysponują oni co najmniej 20 autobusami miejskimi, niskopodłogowymi (dokładne wymagania co do typów autobusów opisaliśmy powyżej).
O wyborze najlepszej oferty zdecydują cena - 60% oraz klimatyzacja przedziału pasażerskiego autobusów - 40%.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.