Złotoryja w województwie dolnośląskim rozstrzygnęła przetarg na dostawy dwóch autobusów elektrycznych. O zamówienie rywalizowały dwie firmy.
W grudniu Złotoryja otworzyła oferty w przetargu na dostawę dwóch autobusów elektrycznych – jednego o długości do 9 metrów oraz jednego o długości do 12 metrów. Poza dostawą autobusów miasto wymaga również dostawy jednej podwójnej ładowarki o mocy 120 kW, która będzie w stanie ładować dwa autobusy jednocześnie, każdy z mocą 60 kW. Dokładną specyfikację obu elektrobusów opisywaliśmy
tutaj.
Wystartowały dwie firmy: Busnex oraz Solaris. Oferta firmy sprzedającej chińskie Yutongi mieściła się w budżecie Złotoryi określonym na niespełna 5,437 mln złotych brutto, bowiem opiewa na niewiele ponad 5,226 mln złotych. Solaris jest droższy, ponieważ wycenił dostawę dwóch pojazdów na prawie 5,609 mln złotych brutto.
Wczoraj (1 lutego) Złotoryja rozstrzygnęła postępowanie. Wygrał Solaris, który co prawda złożył droższą ofertę, ale zdobył więcej punktów w kryteriach pozacenowych, związanych z gwarancją. Producent zaoferował 72 miesiące gwarancji całopojazdowej i 72 miesięcy gwarancji na ładowarki, podczas gdy Busnex oferował odpowiednio 60 i 48 miesiące.
Teraz wybór musi się uprawomocnić. Na realizację zamówienia przewidziano 10 miesięcy.