Duża ilość zapytań pozyskiwanych bezpośrednio dzięki reklamie w wyszukiwarce Google bardzo często nie idzie w parze z wysoką jakością tych leadów, co bezpośrednio przekłada się na mniejszą efektywność marketingu online. Jeżeli planujesz zmienić taki stan rzeczy i zacząć realnie zarabiać na obecności przedsiębiorstwa w internecie, musisz wprowadzić kilka zmian. Przeczytaj porady specjalistów w zakresie optymalizacji działań promocyjnych w Google i zobacz, że jesteś o krok od pozyskiwania masy nowych partnerów biznesowych. Wystarczy go tylko wykonać!
Sprzedażowe słowa kluczowe, czyli podstawa skutecznego pozycjonowania i Google AdsCały ekosystem wyszukiwarki Google polega przede wszystkim na słowach kluczowych. To one umożliwiają zaprezentowanie użytkownikowi sieci nawet kilkadziesiąt tysięcy rekomendacji. Jak więc wśród tak licznego grona podpowiedzi wyróżnić własne przedsiębiorstwo? Jak dobierać słowa kluczowe przy kampaniach
Google Ads i pozycjonowaniu, aby te rzeczywiście przyciągały tylko wysokiej jakości leady? Odpowiedź na te pytanie jest banalnie prosta – zweryfikuj, czy w hasłach wybranych do promocji Twojej firmy znajdują się
frazy ogólne i jaka jest ich proporcja do słów kluczowych sprzedażowych, nastawionych na pozyskanie partnera biznesowego. W zdecydowanej większości powinny przeważać te drugie. Pierwsze świetnie wywiązują się z zadania generowania ruchu na portalu internetowym, natomiast
nigdy nie są one nastawione na konwersje. Jeżeli Twoje
pozycjonowanie stron internetowych lub płatne reklamy Google Ads działają w oparciu właśnie na ogólne frazy kluczowe, nie dziw się, że jakość uzyskiwanych leadów nie powala na kolana.
„Selekcja sprzedażowych słów kluczowych nigdy nie powinna być opierana na domysłach oraz bazowaniu na nierzetelnych informacjach. Od sposobu wyboru takich haseł zależy przecież nie tylko skuteczność reklamy w Google, ale również jakość pozyskiwanych leadów. Zalecane jest używanie Planera Słów Kluczowych od Google w trakcie tworzenia analizy branży. Narzędzie polecane przez specjalistów nie tylko zweryfikuje podane przez Ciebie frazy, ale też zaproponuje kilka innych ścieżek na zdobywanie Klientów. Jeżeli będą one sprzedażowe – nie bój się dołączyć ich do strategii pozycjonowania stron internetowych lub kampanii Google Ads.”
Źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/Optymalizacja reklamy w Google jako klucz do sukcesu. Zrób ją w kilku krokachŻeby móc zwiększyć ilość pozyskiwanych leadów, prowadzona przez Ciebie strona internetowa powinna znaleźć się na pierwszej stronie z wynikami prezentowanymi w wyszukiwarce Google. I mowa tutaj zarówno o pozycjonowaniu organicznym, jak i sponsorowanym kanale Ads. Na jakość zapytań generowanych przez potencjalnych Klientów wpływa jednak
optymalizacja reklamy oraz sposób realizowania strategii marketingowej. W przypadku działań SEO, zadbaj o publikacje na renomowanych portalach prasy internetowej. Nie bój się również prowadzić własnego bloga. W takim miejscu
budujesz wizerunek eksperta, czym zachęcisz zdecydowanego na kupno usług bądź produktów internautę do dokonania konwersji. Realizowanie content marketingu nie będzie miało jednak wpływu na kampanię Google Ads. Doświadczeni specjaliści SEM z agencji AFTERWEB zalecają, aby w przypadku linków sponsorowanych
skupić się na kontroli słów kluczowych, regularnym wykluczaniu fraz nie generujących jakościowych leadów czy na doborze odpowiedniej formy prezentowania komunikatu promocyjnego. Nie zawsze kampania o bardzo szerokim zasięgu i dużej ilości kliknięć będzie miała przełożenie na jakość zapytań!