Gmina Miejska Żory ogłosiła przetarg nieograniczony na 16 autobusów elektrycznych. Zbieranie zgłoszeń trwa do 20 stycznia 2025 roku, a projekt ma być współfinansowany ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności.
Gmina miejska Żory prowadzi przetarg na fabrycznie nowe autobusy elektryczne. Składać oferty można już tylko do 20 stycznia, a wyniki przetargu gmina ogłosi do 19 maja. Zamawiający zaznacza jednak, że ubiega się obecnie o uzyskanie wsparcia dla przedsięwzięcia pn.: "Zintegrowane działania na rzecz rozwoju zeroemisyjnego transportu publicznego w mieście Żory" w formie dotacji ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w ramach programu priorytetowego nr 6.2 „Zeroemisyjny transport Zielony transport publiczny” w ramach Inwestycji: G 1.3.2 Zeroemisyjny transport zbiorowy (autobusy). Gmina zastrzega zatem możliwość unieważnienia postępowania, jeżeli środki nie zostaną jej przyznane.
Dostarczone autobusy mają mieć rozmiary w przedziale: od 11,5 do 12,5 metra długości, od 2,5 do 2,55 metra szerokości i maksymalnie 3,3 metra wysokości. Pojazdy mają charakteryzować się niską podłogą na całej powierzchni przeznaczonej dla pasażerów stojących. Zamawiający nie dopuszcza uskoku pomiędzy powierzchnią przeznaczoną dla pasażerów stojących po prawej stronie II drzwi a wejściem do tych drzwi. Konstrukcja i zastosowane rozwiązania w pojazdach mają gwarantować minimum 15 lat eksploatacji autobusów.
Silnik elektryczny pojazdów ma być umieszczony centralnie bez dodatkowej przekładni kątowej o mocy netto minimum 160 kW i chłodzony cieczą lub powietrzem oraz umożliwiać eksploatację w temperaturze od - 30°C do +45°C. Powinny posiadać wyposażenie układu sterującego pracą silnika elektrycznego w funkcję ograniczenia prędkości maksymalnej autobusu do 70 km/godz. z jednoczesną możliwością zmiany prędkości przez Wykonawcę bezpłatnie przez okres 96 miesięcy od daty dostawy. Wymagany zasięg (czyli minimalna liczba wozokilometrów, jakie pojazd może pokonać przy pełnym naładowaniu baterii) to 350 km.
Gmina miejska Żory wymaga systemów ładowania w postaci 2 gniazd plug-in typu Combo Type 2 wg IEC 62196-3: 1szt. umiejscowionej na prawej ścianie autobusu, za przednimi drzwiami, nad przednim kołem; 1 szt. z przodu autobusu pod przednią szybą. Całkowita pojemność magazynów energii ma wynosić co najmniej 420 kWh.
Pojazdy mają pomieścić co najmniej 75 pasażerów, z czego co najmniej 25 na miejscach siedzących. Elektrobusy będą ogrzewane, monitorowane oraz klimatyzowane. Pojawi się również system dynamicznej informacji pasażerskiej. Wymagana liczba drzwi – 3 wejścia, 2 pary otwierane na zewnątrz, 1 do wewnątrz.
Termin dostawy minimum 1 pojazdu został określony na 10 miesięcy od dnia podpisania umowy. Zamknięcie całości dostaw ma potrwać nie dłużej niż 12 miesięcy.
O wyborze najlepszej oferty zdecydują dwa podstawowe czynniki. Będzie to cena, która przy ocenie ma wartość 60%. Drugim kryterium jest ocena bezpieczeństwa i techniczno-eksploatacyjna autobusów o wartości łącznej 40%.
Warto wspomnieć, że będą to już kolejne autobusy elektryczne w tej gminie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.