Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Zrównoważona mobilność w Polsce Wschodniej. Rusza pierwszy nabór

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-07-2023
Ostatnia modyfikacja:
12-07-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. MFiPR / PARP

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Zrównoważona mobilność w Polsce Wschodniej. Rusza pierwszy nabór
fot. MJ
Startuje nabór projektów do dofinansowania z programu Polska Wschodnia w zakresie zrównoważonej mobilności. Wsparcie pozwoli na realizację inwestycji w miastach zamieszkałych przez co najmniej 100 tys. osób i w ich bezpośrednim otoczeniu.

– Konsekwentnie, już od kilkunastu lat, fundusze europejskie wspierają rozwój przyjaznego dla środowiska i dostępnego dla wszystkich systemu transportu w miastach Polski Wschodniej. Widzimy jak wiele już udało się zrobić i jak duży jest potencjał do dalszych zmian. Dlatego wsparcie będziemy kontynuować również w najbliższych latach w programie Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej. Co ważne – o środki na inwestycje mogą starać się teraz nie tylko stolice województw Polski Wschodniej, ale również miasta średnie, borykające się z problemami społeczno-gospodarczymi – mówi wiceminister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak.

Ten nabór ma charakter niekonkurencyjny i skierowany jest do miast wojewódzkich oraz miast średnich tracących funkcje społeczno-gospodarcze, liczących powyżej 100 tys. mieszkańców z makroregionu Polski Wschodniej, tj. Lublin, Białystok, Rzeszów, Kielce, Olsztyn, Elbląg, Radom. Beneficjentami mogą być także wspomniane miasta działające na podstawie porozumienia lub innej formy współpracy (związki, stowarzyszenia) z jednostkami samorządu terytorialnego, położonymi w miejskim obszarze funkcjonalnym tych miast.

Wsparciem zostaną objęte projekty kompleksowo rozwiązujące kwestie przemieszczania się w danej części aglomeracji, polegające m.in. na:
  • zakupie bezemisyjnego taboru (tramwajów, trolejbusów, elektrobusów i autobusów wodorowych),
  • budowie, przebudowie i modernizacji infrastruktury (np. stacje ładowania pojazdów elektrycznych, stacje tankowania wodoru, infrastruktura OZE, linie i pętle tramwajowe lub trolejbusowe, pętle autobusowe, wiaty z aktywną informacją pasażerską, zaplecze techniczne do obsługi taboru, infrastruktura punktowa np. przystanki, wysepki, centra przesiadkowe; dworce intermodalne, strefy czystego transportu), a także działaniach ograniczających indywidualny ruch zmotoryzowany z preferencją dla ruchu pieszego i rowerowego lub komunikacji zbiorowej, przy jednoczesnym zwiększeniu bezpieczeństwa uczestników ruchu, w szczególności w centrach miast (np. stojaki, wiaty rowerowe, stacje samoobsługowej naprawy rowerów; ciągi rowerowe i ciągi pieszo-rowerowe, przejścia dla pieszych, chodniki, sygnalizacja świetlna, azyle dla pieszych, dedykowane pasy ruchu dla komunikacji zbiorowej);
  • digitalizacji systemu mobilności (np. ITS, e-bilety, informacja i planowanie podróży powiązane z wdrażaniem integracji taryfowej – wspólny bilet).

Do wsparcia zostaną zakwalifikowane wyłącznie kompleksowe projekty.Za projekt kompleksowy uznane będzie przedsięwzięcie obejmujące inwestycję w zadania wskazane w co najmniej dwóch z trzech wyżej wymienionych grup.

Budżet konkursu to 1 mld 350 mln zł. Maksymalny poziom dofinansowania projektu wynosi 85% kosztów kwalifikowalnych, a minimalny wkład własny beneficjenta to 15%. Konkurs,w trybie niekonkurencyjnym przeprowadzi Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Wnioski można składać cyklicznie, najpóźniej do 18 grudnia 2025 roku

To pierwszy z trzech naborów zaplanowanych w obszarze zrównoważonej mobilności miejskiej w programie Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej. Program dla mniejszych miast zostanie uruchomiony we wrześniu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kiedy doczekamy się odblokowania KPO?

Prawo & Finanse

Kiedy doczekamy się odblokowania KPO?

Mikołaj Kobryński 24 października 2023

Nowy węzeł i klimatyzowane wiaty w Orzeszu. Nie ma pasażerów

Komunikacja

Bydgoszcz: Nowe mosty. Wkrótce próby obciążenia [zdjęcia]

Przestrzeń

Bydgoszcz: Nowe mosty. Wkrótce próby obciążenia [zdjęcia]

inf. pras., oprac. MK 12 września 2023

Bydgoszcz wyda środki unijne na tramwaje i remont torowiska

Komunikacja

Konin jednak nie kupi Polsatobusa

Komunikacja

Konin jednak nie kupi Polsatobusa

Witold Urbanowicz 18 maja 2023

Zobacz również:

Kiedy doczekamy się odblokowania KPO?

Prawo & Finanse

Kiedy doczekamy się odblokowania KPO?

Mikołaj Kobryński 24 października 2023

Nowy węzeł i klimatyzowane wiaty w Orzeszu. Nie ma pasażerów

Komunikacja

Bydgoszcz: Nowe mosty. Wkrótce próby obciążenia [zdjęcia]

Przestrzeń

Bydgoszcz: Nowe mosty. Wkrótce próby obciążenia [zdjęcia]

inf. pras., oprac. MK 12 września 2023

Bydgoszcz wyda środki unijne na tramwaje i remont torowiska

Komunikacja

Konin jednak nie kupi Polsatobusa

Komunikacja

Konin jednak nie kupi Polsatobusa

Witold Urbanowicz 18 maja 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5