ZTM Gdańsk ogłosił przetarg na 10-letnią obsługę wybranych linii autobusowych w podziale na dwa zadania, dotyczące obsługi różnych rejonów aglomeracji. Potencjalni przewoźnicy będą musieli przygotować do realizacji zadania 42 autobusy, w tym także pojazdy zeroemisyjne.
Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku ogłosił właśnie przetarg na świadczenie usług przewozowych w transporcie autobusowym w okresie od 1 stycznia 2026 do 31 grudnia 2035 roku. Zamówienie podzielono na dwie części, Gdańsk Północ - obejmującą linie autobusowe 117, 122, 126, 143, 171 oraz RT1 oraz Gdańsk Południe - obejmującą linie autobusowe 107, 132, 156, 174, 200, 205, 207, 232, 255, 256, 307, 607, N5 oraz RT2.
Wykonawcy mogą składać oferty w obu częściach postępowania, natomiast ZTM wybierze w każdej z części oddzielnego wykonawcę. Jeśli dany przewoźnik okaże się najlepszy w obu częściach przetargu, to ostatecznie zdobędzie on zamówienie obejmujące drugą, większą część postępowania. Część Gdańsk Północ trafi natomiast do przewoźnika, którego oferta okaże się drugą najlepszą.
Wielkość pracy przewozowej dla pierwszej części to 1,424 mln wozokilometrów w skali roku oraz 14,24 mln wozokilometrów w okresie trwania całej umowy. W przypadku drugiej części zamówienia roczna praca przewozowa wyniesie 1,92 mln wozokilometrów oraz 19,2 mln w skali 10 lat.
Wykonawcy będą musieli przygotować własny tabor do obsługi połączeń. W ramach pierwszej części zamówienia niezbędne będzie posiadanie 15 autobusów (7 przegubowych oraz 8 krótszych, 12-metrowych, z których sześć będzie musiało być pojazdami zeroemisyjnymi) a także jednego autobusu rezerwowego. Dla drugiej części zamówienia przewidziano 17 autobusów przegubowych, z czego co najmniej 7 musi być pojazdami zeroemisyjnymi oraz 8 autobusów 12-metrowych. Także tutaj wymagane jest posiadanie jednego autobusu rezerwowego.
W przetargu przewidziano możliwość realizacji prawa opcji dotyczącego zwiększenia zakresu pracy przewozowej o maksymalnie 2 (Gdańsk Północ) oraz 3 mln wozokilometrów w skali 10 lat. ZTM może uruchomić realizację prawa opcji w każdym momencie trwania umowy, jednak nie później niż 3 miesiące przed jej zakończeniem.
W postępowaniu mogą startować wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu trzech ostatnich lat zrealizowali usługi publicznego transportu zbiorowego o łącznej wielkości co najmniej 2 mln wozokilometrów.
Autobusy przygotowane do świadczenia umowy muszą być w pełni niskopodłogowe, mieć klimatyzację oraz ogrzewanie, a do tego system dynamicznej informacji pasażerskiej oraz system zliczania pasażerów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.