Budynki na pętlach autobusowych w Warszawie zostaną wyremontowane. ZTM Warszawa szuka wykonawcy modernizacji pomieszczeń na 12 pętlach. Zaplecza mają być oddane do użytku w 2024 roku.
W Warszawie jest kilkadziesiąt ekspedycji z pomieszczeniami socjalnymi na pętlach autobusowych i tramwajowych. Te na pętlach tramwajowych są własnością Tramwajów Warszawskich a autobusowe Zarządu Transportu Miejskiego lub Miejskich Zakładów Autobusowych. ZTM chce wyremontować swoje pomieszczenia tak, aby kierujący pojazdami mieli odpowiednie warunki socjalne do odpoczynku, przerwy na posiłek czy toalety. Zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury, w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy w komunikacji miejskiej oraz autobusowej komunikacji międzymiastowej, za zapewnienie odpowiednich warunków socjalnych odpowiedzialni są pracodawcy zatrudniający prowadzących pojazdy. Jednak ZTM włączył się w ten proces, ponieważ część budynków na pętlach jest jego własnością, a linie autobusowe Warszawskiego Transportu Publicznego obsługiwane są przez kilku operatorów.
Na podstawie przeglądu zabudowań do zmodernizowania wytypowane zostało 12 ekspedycji: Gocław, Marysin, Stare Bemowo, Wilanów, Witolin, Żerań, Sadyba, Stegny, Wiatraczna, Metro Wilanowska, Ursus Niedźwiadek, Plac Hallera. Nowo wybudowane pętle (Ostroroga, Winnica) powstały od razu z budynkami socjalnymi, w których kierowcy mogą odpocząć, wypić ciepły napój, zjeść posiłek oraz skorzystać z toalety.
Przedmiot przetargu
Wykonawca wyłoniony w przetargu przeprowadzi inwentaryzację na podstawie której opracuje projekty techniczne modernizacji i przebudowy pomieszczeń wraz z instalacjami. W zależności od stanu technicznego budynków, może być przeprowadzona przebudowa ścianek działowych, a także wymiana: stolarki drzwiowej, okładzin ściennych i podłogowych, urządzeń sanitarnych i armatury towarzyszącej, instalacji elektrycznej wraz z przebudową lub wymianą oświetlenia. Ponadto przeprowadzone zostaną roboty malarskie.
Wykonawca zapewni dostawę i montaż wyposażenia dla pomieszczeń, zamontuje również instalację dla kontroli dostępu i monitoringu. Wykona pomiary i badania niezbędne do użytkowania, a także przygotuje dokumentację powykonawczą dla wszystkich modernizowanych pomieszczeń.
Realizacja projektu
Oferty zbierane są do 28 lipca 2023 roku. W wyborze dostawcy będą brane pod uwagę dwa kryteria: cena oraz wydłużony okres gwarancji jakości na zamontowane urządzenia, materiały i instalacje. Prace remontowe powinny zakończyć się do 30 kwietnia 2024.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.