Warszawski organizator transportu przeprogramuje i dostosuje wybrane bramki biletowe na czterech stacjach centralnego odcinka II linii metra do czytania biletów z kodem QR. Ułatwi to wejście do metra podróżnym z biletami pojazdowymi i zakupionymi przez aplikacje mobilne.
Od wielu lat problemem warszawskiej komunikacji jest niekompatybilność bramek biletowych w metrze z nowymi formami biletów. Przez długi czas podróżni z biletami pojazdowymi kupionymi w biletomatach mobilnych bądź biletem zakupionym w aplikacji mobilnej (w obu przypadkach bilety wyposażone są w kod QR) nie mogli otwierać bramek w metrze – pomimo rosnącej popularności tych form biletów.
W ostatnich latach ZTM
zaczął instalować szersze bramki na stacjach I linii, które są przystosowane do obsługi nowych nośników biletów. Takie bramki są też standardem na nowych stacjach II linii, ale problem jest z centralnym odcinkiem II linii metra, oddanym do użytku w 2015 r. Zamontowane tam szerokie bramki nie są przystosowane do obsługi innych biletów niż z paskiem magnetycznym bądź kart zbliżeniowych.
Wreszcie ma szansę to się zmienić. ZTM prowadzi przetarg na dostosowanie szerokich bramek bagażowych na czterech stacjach od C9 Rondo Daszyńskiego do stacji C12 Nowy Świat –Uniwersytet. Obudowy bramek mają zostać dostosowane do zmodyfikowanych kasowników, czytających bilety w postaci kodu QR.
Termin składania ofert mija 29 lipca, a jedynym kryterium wyboru jest cena. Zamówienie ma zostać zrealizowane w ciągu 130 dni od zawarcia umowy, jednak nie dłużej niż do 18 grudnia 2020 r. Zamawiający przewiduje też możliwość udzielenia zamówień uzupełniających o wartości nieprzekraczających 100% wartości zamówienia podstawowego (załapać się więc mogą bramki na trzech kolejnych stacjach do stacji C15 Dworzec Wileński włącznie).