W przetargu na obsługę linii lokalnych na południu „warszawskiego obwarzanka” złożono tylko jedną ofertę. Jej cena mieści się w kosztorysie z dużym zapasem. Jeśli dojdzie do podpisania umowy, organizator transportu zaoszczędzi ponad 33 miliony złotych.
Jedynym podmiotem, który zdecydował się na start w postępowaniu, było konsorcjum z PKS Grodzisk Mazowiecki jako liderem. Pozostali członkowie to warszawskie PKS „Polonus”, PKS Gostynin oraz spółka Abus z Radzymina. Obecnie linie lokalne we wspomnianych gminach obsługuje konsorcjum w nico innym składzie: PKS Grodzisk PKS „Polonus” oraz firma Stalko, Przybysz i Wspólnicy.
Zaoferowana cena brutto wynosi 90 530 387,16 zł. To znacznie mniej od kosztorysu inwestorskiego (123 751 329,66 zł brutto). Jeśli zatem na etapie sprawdzania oferta nie zostanie odrzucona, zawarcie kontraktu między ZTM oraz gminami a przewoźnikami można uważać za pewne.
Czteroletnia umowa zacznie obowiązywać 1 grudnia bieżącego roku. Wykonawca będzie musiał w tym czasie zrealizować ok. 12 255 034 wozokilometrów pracy przewozowej (z dopuszczalnym odchyleniem do 10% w każdą ze stron).
Linie, których obsługę chce zamówić ZTM, to: L1 (Janki Plac Szwedzki – Piaseczno PKP), L3 (Jastrzębiec – Piaseczno PKP), L4 (Mysiadło – Antoninów Cmentarz Południowy), L14 (Kępa Okrzewska Cmentarz – Czersk Zamek), L15 (Góra Kalwaria Rynek – Gassy Pętla), L16 (Bielawa Pętla – Czarnów), L23 (Piaseczno Zgoda – Konstancin-Jeziorna Pańska), L24 (Piaseczno Zgoda – Konstancin-Jeziorna Kazimierzowska/Chylice Długa), L25 (Piaseczno Zgoda – Góra Kalwaria Rynek), L32 (Konstancin-Jeziorna Pańska/Piaseczno Zgoda – Grochowa), L33 (Józefosław Wilanowska – PKP Jeziorki), L39 (Piaseczno Szpital – Dąbrówka), L52 (Piaseczno Zgoda – Grochowa) i L53 (Konstancin-Jeziorna Pańska – Piaseczno Zgoda). Pakiet tras nieco różni się od tego zleconego
w poprzednim kontrakcie (w roku 2022): brakuje w nim linii L21, L28, L30 i L42. Pojawiły się za to trasy L33 i L53.
Jak informowaliśmy w sierpniu, przetarg na obsługę linii w gminach Góra Kalwaria, Konstancin-Jeziorna, Lesznowola i Piaseczno jest jednym z trzech postępowań, w których ZTM chce wyłonić operatorów linii lokalnych. Jest jednocześnie największym z nich (ilość zamawianej pracy przewozowej przewyższa dwa pozostałe postępowania razem wzięte). Oferty w pozostałych dwóch mają zostać otwarte 16 i 18 września.