Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie prowadzi z Mobilisem negocjacje z wolnej ręki ws. przedłużenia kontraktu na obsługę komunikacyjną z wykorzystaniem wozów 9-metrowych. – Jeśli przewoźnik zaproponuje korzystną ofertę, to zostaną te pojazdy, które są – mówi Tomasz Kunert, rzecznik prasowy ZTM.
W tym roku formalnie kończą się dwie umowy przewozowe warszawskiego ZTM z Mobilisem – przy wykorzystaniu 50 autobusów o długości ok. 9 m oraz 50 pojazdów o długości ok. 18 m. Niedawno, nie bez problemu, ZTM
zawarł umowę z przewoźnikiem – choć nie bez problemu – na usługi przewozowe z wykorzystaniem używanych przegubowców, czyli de facto przedłużenie istniejącego kontraktu.
Mniej szczęścia było z pojazdami krótkimi. Chodzi o usługi przewozowej przy wykorzystaniu w ruchu min. 50 autobusów (z 54) o długości ok. 9 metrów. Zlecenie obejmuje okres od 1 stycznia 2024 r. do końca stycznia 2027 r. To ok. 4 mln wzkm rocznie.
W
pierwszym przetargu oferta Mobilisu okazała się dla ZTM-u
zbyt droga, a w
ponowionym postępowaniu nikt
nie złożył oferty. W tej sytuacji ZTM postanowił udzielić zamówienia z wolnej ręki. Na razie wysłano informację o negocjacjach.