Warszawski Zarząd Transportu Miejskiego podsumował wyniki handlowe za 2019 r. i pochwalił się wzrostem sprzedaży i wpływów, a także zmniejszeniem liczby gapowiczów. – To był dobry rok. Jako dyrektor mogę powiedzieć, że osiągnęliśmy sukces – mówi Wiesław Witek, dyrektor ZTM.
Jak informuje ZTM, w zeszłym roku sprzedano 85 mln biletów o wartości nominalnej 994,6 mln zł, co przełożyło się na wpływy do budżetu w wysokości 874,9 mln zł. – To był dobry rok dla warszawskiej komunikacji. Osiągnęliśmy dochody o 32 mln zł wyższe niż w 2018 r. i o 40 mln zł większe niż zakładał plan – mówi Wiesław Witek, dyrektor ZTM.
146 tys. pasażerów wyrobiło sobie nowe spersonalizowane karty miejskie. W sumie sprzedano 85 mln sztuk biletów (o 1,231 mln więcej). – Widzimy powolne odejście od biletów kartonikowych i wzrost sprzedaży przez aplikacje mobilne i biletomaty – mówi Monika Obrębska, dyrektor ds. handlowych. Jak informuje ZTM, sprzedano 53,5 mln zł biletów kartonikowych – to jest o 12% mniej niż w 2018 r. Sprzedaż w biletomatach pojazdowych wzrosła o prawie 44% do 13,5 mln sztuk. To nie zaskakuje: liczba automatów znacząco wzrosła, wyposażono w nie wszystkie tramwaje.
Jak wskazuje ZTM, najpopularniejsze okazały się bilety 20-minutowe – sprzedano ich 44,8 mln sztuk. Na drugim miejscu są bilety jednorazowe przesiadkowe (32,5 mln sztuk), a następnie dobowe (2,037 mln sztuk), 30-dniowe (3,772 mln sztuk), 90-dniowe (1,394 mln). Sprzedaż tych dwóch ostatnich rodzajów wzrosła odpowiednio o 0,11% i 9%.
Dużym zainteresowaniem cieszy się tańszy bilet metropolitalny w ramach oferty Warszawa+. Korzystają z niej mieszkańcy 25 gmin aglomeracji. W zeszłym roku sprzedano 275 tys. takich biletów o wartości 60,3 mln zł, przy czym dopłaty gmin wyniosły 17,2 mln zł.
ZTM chwali się też wynikami kontroli biletów, których celem jest zmniejszenie liczby gapowiczów. Jak podaje organizator, w zeszłym roku wykonano blisko 9 mln kontroli – to jest o ok. 17,5% więcej niż w 2018 r. Wystawiono 220,6 tys. opłat dodatkowych – to jest o 0,9% mniej. ZTM podkreśla, że odsetek gapowiczów sukcesywnie maleje – z 4,4% w 2017 r. do 2,99% w 2018 r. i 2,51% w 2019 r.
– 2019 r. – jeżeli chodzi o realizację budżetu – jest sukcesem. Dochody, które generujemy poprzez sprzedaż biletów i dopłaty od gmin, z którymi mamy podpisane porozumienia, pokrywają ok. 35% kosztów, które ponosimy na organizację komunikacji publicznej, ale także małe inwestycje towarzyszące – mówi Katarzyna Strzegowska, wicedyrektor ZTM.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.