Warszawski ZTM ogłosił ponowny przetarg na przebudowę strefy bramek biletowych na pięciu stacjach północnego odcinka – od A19 Marymont do A23 Młociny. Być może jeszcze w tym roku uda się choć częściowo uszczelnić system bramkowy.
Przedmiotem przetargu ogłoszonego przez ZTM jest budowa bramek automatycznych oraz ewakuacyjnych na głowicach stacji A19 Marymont, A20 Słodowiec, A21 Stare Bielany, A22 Wawrzyszew i A23 Młociny, znajdujących się na północnym odcinku I linii metra. Termin składania ofert mija 14 czerwca. Jedynym kryterium jest cena. Zamówienie ma zostać zrealizowane w ciągu czterech miesięcy.
Podstawą do inwestycji są doświadczenia sprzed dwóch lat z testów z
południowej głowicy stacji A11 Politechnika. Efektem prac miało być zwiększenie szczelności systemu bramkowego, a także umożliwienie wejścia do strefy biletowej posiadających bilet z automatu pojazdowego albo kupiony przez telefon. Na każdej z głowic stacji miały się pojawić nowe wygrodzenia, wyższe wyjścia awaryjne, a także bramki automatyczne z kasownikami do pobierania opłat, o szerszym przejściu (900 mm), przeznaczone także dla osób niepełnosprawnych, z dużym bagażem ręcznym oraz uprawnionych do korzystania ze środków transportu publicznego bez biletu na przejazd. Zrezygnowano z przycisków otwierających bramki – przejście będzie dostępne wyłącznie po skasowaniu biletu bądź bezpłatnej wejściówki.
Poprzedni przetarg został unieważniony z powodu przekroczenia budżetu. Wystartowała jedynie firma Syntax z Warszawy, która zajmuje się serwisem stołecznych bramek biletowych. Zaoferowała ona kwotę w wysokości 3,67 mln zł brutto. ZTM był gotów przeznaczyć na realizację zadania kwotę 2,89 mln zł brutto.
Uszczelnienie systemu bramkowego będzie jedynie częściowe. Nadal istnieje szereg oficjalnych i nieoficjalnych sposobów omijania bramek, których przebudowa prowadzona przez ZTM, nie rozwiązuje.