Zarząd Transportu Miejskiego ogłasza dialog techniczny w sprawie planowanego zamówienia na wdrożenie zintegrowanej karty miejskiej. Pozyskane informacje mają posłużyć opracowaniu specyfikacji zamówienia i oszacowaniu kosztów.
Dialog techniczny będzie dotyczył planowanego zamówienia na wdrożenie rozwiązania zintegrowanej karty miejskiej. ZTM chce, na bazie pozyskanych informacji, oszacować wartość zamówienia, przygotować jego specyfikację oraz określić warunki umów.
Organizator liczy, że w toku dialogu uda się uzyskać wiedzę w zakresie „najlepszych, najnowocześniejszych i najkorzystniejszych rozwiązań technicznych, organizacyjnych i ekonomicznych”. Procedura ta ma na celu skonfrontowanie potrzeb ZTM-u z możliwością ich realizacji w oparciu o rozwiązania informatyczne, określenie kluczowych ryzyk biznesowych i technicznych, czasu niezbędnego na wprowadzenie rozwiązania, a także dostępnych metod przekazania praw do stosowanego oprogramowania.
W dialogu mogą wziąć udział podmioty, które są producentami rozwiązana zintegrowanej karty miejskiej lub spółką zależną od producenta takiego rozwiązania. ZTM stawia warunek: to rozwiązanie musiało zostać wdrożone i funkcjonuje u co najmniej trzech różnych podmiotów.
Wnioski o udział można składać do 6 czerwca. ZTM zakłada, że do dialogu zostanie zaproszonych nie więcej niż osiem podmiotów o największym doświadczeniu.
ZTM od dłuższego czasu
przygotowuje się do wdrożenia nowoczesnej karty miejskiej, integrującej różne usługi miejskie. Według wstępnych założeń kartę będzie można przechowywać na różnych nośnikach (urządzeniach mobilnych, karcie chipowej czy karcie bankomatowej), a nowy system ma umożliwiać także automatyczną identyfikację pasażera w pojeździe. Realizacja projektu przewidziana jest do roku 2023 r.