W tym roku kończą się dwie umowy przewozowe ZTM z Mobilisem. W związku z tym organizator komunikacji rozpisał przetarg na obsługę komunikacyjną z wykorzystaniem używanych 9- i 18-metrowych autobusów, czyli de facto przedłużenie obowiązujących kontraktów.
W lutym 2016 r. warszawski ZTM
podpisał ok. ośmioletnią umowę przewozowej z firmą Mobilis, na bazie której przewoźnik wprowadził do ruchu 50 Solarisów Urbino 8,9le i 50 przegubowych Mercedes-Benz Conecto. Zgodnie z kontraktem pojazdy wykonają rocznie ok. osiem milionów wozokilometrów. Autobusy
wyjechały na ulice w sierpniu 2016 r. Na przełomie tego i przyszłego roku umowa dobiegnie końca.
Teraz ZTM rozpisał dwuczęściowy przetarg „pomostowy”. Pierwsza jego część obejmuje świadczenie usług przy wykorzystaniu 50 używanych autobusów o długości ok. 9 m, a druga – 50 używanych pojazdów o długości ok. 18 m, co odpowiada liczbom z kontraktu Mobilisu. Usługi miałyby być świadczone w okresie od 1 stycznia 2024 r. do 31 stycznia 2027 r. – z możliwością wydłużenia tego okresu o maksymalnie 37 miesięcy. Ponadto liczba autobusów może zostać zwiększona o 25 autobusów i 2 mln wzkm rocznie dla każdej części.
Termin składania ofert mija 22 maja, a jedynym kryterium wyboru jest cena. Startować mogą podmioty, które dysponują co najmniej jedną bazą techniczną na terenie Warszawy i okolicznych gmin, na terenie których funkcjonują połączenia ZTM. Dodatkowo muszą wykazać, że średniorocznie zatrudniały co najmniej 70 pracowników dla każdej części zamówienia. De facto więc należy spodziewać się „przedłużenia” obecnych umów z Mobilisem.