Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

ZTM Warszawa wybiera wykonawcę studium węzła Warszawa-Wschód

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-01-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
ZTM Warszawa wybiera wykonawcę studium węzła Warszawa-Wschód
mat. Metro WarszawskieKoncepcja stacji metra Dw. Wschodni
ZTM Warszawa rozstrzygnął przetarg na studium technicznego budowy multimodalnego węzła przesiadkowego Warszawa-Wschód. Obszar analizy obejmuje rejony stacji Warszawa Stadion i Wschodnia, przez które ma przebiegać III linia metra.

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie rozpoznania lokalizacyjnego, funkcjonalnego, transportowego, technicznego, geotechnicznego, środowiskowego, społecznego, ekonomiczno-finansowego możliwości wykonania multimodalnego węzła przesiadkowego Warszawa – Wschód. Analizie podlegać będą trzy warianty węzła. Dwa pierwsze obejmują obszar Dworca Wschodniego – pierwszy zakłada wytworzenie węzła w oparciu o ciąg Kijowskiej i Trasy Świętokrzyskiej, drugi w oparciu o układ ulic Kijowskiej, Lubelskiej, Trasy Tysiąclecia. Trzeci wariant – autorski – obejmuje obszar Dworca Wschodniego i przystanku Stadion.

Przy sporządzaniu koncepcji pod uwagę brane mają być m.in. optymalne połączenie Warszawy Wschodniej z Warszawą Stadionem, lokalizacja szczegółowa i kształt dworca autobusów dalekobieżnych wraz z ciągami dojazdowymi, al. Tysiąclecia na odcinku Grochowska – tunel pod torami kolejowymi – Kijowska, wraz z linią tramwajową, lokalizacja i kształt pętli autobusowych i tramwajowych w obszarze analizy wraz z niezbędnymi powiązaniami, przebieg III linii metra z optymalną w obszarze analizy lokalizacją stacji i powiązań ich z komunikacją naziemną oraz linia tramwajowa w ul. Ząbkowskiej.

Oferty poznaliśmy we wrześniu. O zamówienie ubiegały się trzy podmioty. Ostatecznie wygrało konsorcjum firm IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo oraz IDOM Consulting, Engineering, Architecture. Jej wartość to 3,875 mln zł brutto. Teraz wybór musi się uprawomocnić. Zamówienie ma zostać wykonane w ciągu 500 dni, przy czym etap programowy ma zostać zakończony w terminie 300 dni od zawarcia umowy.

To już drugi przetarg na to zadanie. Znacznie ograniczono w nim liczbę wariantów i zakres prac. Nie ma już mowy o przekrzyżowaniu II i III linii metra na Stadionie, zmniejszono też liczbę wariantów do analizy na etapie programowym – nie ma już wprost wymienionych wariantów z przenoszeniem dworca kolejowego na błonia Stadionu Narodowego czy chowaniu linii kolejowej, przebiegającej obecnie na nasypie, pod ziemię. Warianty te, biorąc pod uwagę plany spółki PKP PLK związane z modernizacją linii średnicowej i uwarunkowania techniczne od początku wydawały się mało realne. Natomiast ciekawe przekrzyżowanie końcówek linii metra stało w sprzeczności z podawanymi i analizowanymi planami Metra Warszawskiego.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5