ZTM Warszawa zamierza zrealizować parkingi „Kiss & Ride” („Pocałuj i Jedź”). Tego typu miejsca przeznaczone są do krótkich postojów samochodów – w sam raz, by odwieźć bądź odebrać pasażerów. Na razie system obejmie siedem lokalizacji.
ZTM poszukuje teraz wykonawców, którzy opracują stałą organizację ruchu dla projektu „Kiss & Ride” (dosłownie „Pocałuj i Jedź”). Takie miejsca służą kierowcom samochodów do krótkich postojów, by odwieźć bądź odebrać pasażera przesiadającego się do i z innych środków komunikacji. Wykonawca będzie musiał uzgodnić projekty z Inżynierem Ruchu oraz sporządzić kosztorys i oszacować czas wykonania. Oprócz oznakowania pionowego i poziomego nawierzchnia miejsc postojowych będzie wyróżniać się malowanymi niebiesko-żółtymi pasami.
Miejsca postojowe „Kiss & Ride” będą wyznaczone w pasie drogi. Przewiduje się, że powstaną w siedmiu lokalizacjach – głównie przy stacjach metra. Trzy miejsca przewidziane są na jezdni Nocznickiego, przy węźle komunikacyjnym Młociny. Kolejne trzy miejsca powstaną przy Słodowcu z wykorzystaniem istniejącego parkingu na chodniku. Na Dworcu Gdańskim parkingi „Kiss & Ride” są przewidziane w dwóch miejscach – po zachodniej stronie budynku dworca, z wykorzystaniem istniejącej zatoki (dwa miejsca) oraz po wschodniej stronie wiaduktu w ciągu Andersa, w miejscu zatoki (trzy miejsca). Na Dworcu Wileńskim przewidziano dwa miejsca postojowe z sugerowanym wykorzystaniem zatoki dla obsługi metra (po uzyskaniu zgody Metra Warszawskiego). Na Kabatach powstaną trzy miejsca postojowe przy al. KEN w kierunku centrum, po północnej stronie Wąwozowej, z wykorzystaniem tylnej części zatoki. Najwięcej, bo pięć miejsc, powstać ma na Wilanowskiej. Przewidziano je na jezdni w kierunku centrum, na wysokości przystanków tramwajowych – tutaj ZTM sugeruje wykorzystanie jezdni serwisowej i pasa postojowego.
Projekty mają powstać do 21 grudnia 2015 r. W przypadku problemów z opiniowaniem którejkolwiek lokalizacji ZTM wskaże zastępczą.
Oznaczenia miejsc postojowych