Partnerzy serwisu:
Komunikacja

ZTM Warszawa z ofertami na operatora z używanymi autobusami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
05-06-2023
Ostatnia modyfikacja:
05-06-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
ZTM Warszawa z ofertami na operatora z używanymi autobusami
Fot. ZTM Warszawa
W tym roku formalnie kończą się dwie umowy przewozowe warszawskiego ZTM z Mobilisem. W związku z tym organizator komunikacji rozpisał przetarg na obsługę komunikacyjną z wykorzystaniem używanych 9- i 18-metrowych autobusów, czyli de facto przedłużenie obowiązujących kontraktów. I istotnie – w postępowaniu wystartował jedynie Mobilis.

W lutym 2016 r. warszawski ZTM podpisał ok. ośmioletnią umowę przewozowej z firmą Mobilis, na bazie której przewoźnik wprowadził do ruchu 50 Solarisów Urbino 8,9le i 50 przegubowych Mercedes-Benz Conecto. Zgodnie z kontraktem pojazdy wykonają rocznie ok. osiem milionów wozokilometrów. Autobusy wyjechały na ulice w sierpniu 2016 r. Na przełomie tego i przyszłego roku umowa dobiegnie końca.

Teraz ZTM rozpisał dwuczęściowy przetarg „pomostowy”. Pierwsza jego część obejmuje świadczenie usług przy wykorzystaniu 50 używanych autobusów o długości ok. 9 m, a druga – 50 używanych pojazdów o długości ok. 18 m, co odpowiada liczbom z kontraktu Mobilisu. Usługi miałyby być świadczone w okresie od 1 stycznia 2024 r. do 31 stycznia 2027 r. – z możliwością wydłużenia tego okresu o maksymalnie 37 miesięcy. Ponadto liczba autobusów może zostać zwiększona o 25 autobusów i 2 mln wzkm rocznie dla każdej części.

– Poszukujemy wykonawców tych usług, którzy zaoferują 50 autobusów o długości ok. 9 metrów (I część zamówienia) oraz 50 autobusów o długości ok. 18 metrów (II część zamówienia), nie gorszych niż obecnie wykorzystywane w kończących się umowach, czyli nie starszych niż wyprodukowanych w 2016 roku, spełniających restrykcyjne normy emisji spalin EURO VI. Oczywiście wszystkie autobusy muszą być niskopodłogowe, dostosowane do obsługi pasażerów o ograniczonych możliwościach poruszania się, wyposażone w klimatyzację i system informacji pasażerskiej wg aktualnych standardów ZTM, a także w blokady alkoholowe. Również i tym razem ZTM stawia wymagania w zakresie utrzymania należytego stanu technicznego pojazdów przez cały okres trwania umowy, poprzez określenie zasad obsługi okresowej autobusów oraz obowiązek posiadania odpowiednio wyposażonej bazy – wyjaśnia Tomasz Kunert, rzecznik prasowy ZTM Warszawa.

– Planujemy zlecanie 4,0 mln (+5/-10 proc.) wozokilometrów rocznie w pierwszych 3 latach świadczenia usług oraz ok. 0,3 mln (+5/-10 proc.) wozokilometrów w ostatnim miesiącu. Ze względu na zmianę sytuacji gospodarczo-ekonomicznej w ostatnim czasie przewidujemy kwartalną waloryzację stawki przewozowej. Z tych samych powodów zdecydowaliśmy się na autobusy napędzane olejem napędowym – przy tak dużych wahaniach cen paliw i energii chcemy utrzymać dywersyfikację źródeł napędu, aby minimalizować ewentualny negatywny wpływ zmian sytuacji rynkowej na funkcjonowanie komunikacji – dodaje rzecznik.

W poniedziałek (5 czerwca) minął termin składania ofert. W obu częściach wystartował jedynie Mobilis. Pierwszą wycenił na ok. 164,9 mln zł, a drugą – 185,7 mln zł. Budżet wynosił odpowiednio 155,0 mln zł i 189,8 mln zł brutto.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

ZTM Warszawa. Co dalej z kontraktem za firmę Mobilis?

Komunikacja

ZTM Warszawa. Co dalej z kontraktem za firmę Mobilis?

Witold Urbanowicz 19 września 2023

Zobacz również:

BP Tour przestanie obsługiwać gdańskie linie autobusowe?

Komunikacja

BP Tour przestanie obsługiwać gdańskie linie autobusowe?

Jakub Rösler 11 września 2023

ZTM: Przewoźnicy prywatni zostaną w Warszawie

Prawo & Finanse

ZTM: Przewoźnicy prywatni zostaną w Warszawie

Łukasz Malinowski 01 marca 2021

Pozostałe z wątku:

ZTM Warszawa. Co dalej z kontraktem za firmę Mobilis?

Komunikacja

ZTM Warszawa. Co dalej z kontraktem za firmę Mobilis?

Witold Urbanowicz 19 września 2023

Zobacz również:

BP Tour przestanie obsługiwać gdańskie linie autobusowe?

Komunikacja

BP Tour przestanie obsługiwać gdańskie linie autobusowe?

Jakub Rösler 11 września 2023

ZTM: Przewoźnicy prywatni zostaną w Warszawie

Prawo & Finanse

ZTM: Przewoźnicy prywatni zostaną w Warszawie

Łukasz Malinowski 01 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5