Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

ZTM zweryfikuje reklamy w metrze. Są wątpliwości

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-12-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W metrze trwa budząca dużo dyskusji i kontrowersji modernizacja systemu reklam. W związku z montażem nowych i większych nośników reklamowych demontowane są elementy systemu informacji pasażerskiej, przesłanianie są także oryginalne elementy wystroju, jak ceramiczne mozaiki na południowych stacjach. Metro powołuje się na uzgodnienia z Zarządem Transportu Miejskiego. Ten będzie teraz weryfikować, czy rzeczywiście tak jest. Nieoficjalnie wiemy, że są uwagi.

Od końca września trwa modernizacja systemu reklam na I linii metra. Firma Stroer, operator reklam, demontuje stare billboardy i montuje nowe, większe i podświetlane nośniki w nowych lokalizacjach. Kolejne odsłony prac budzą jednak coraz to nowsze kontrowersje. Wpierw okazało się, że z uwagi na ogromne rozmiary nowych reklam na sporych odcinkach ściany zatorowej znikają paski z nazwą stacji. Potem dyskusje zaczęło budzić intensywne podświetlane ogromnych reklam, a najnowsze kontrowersje związane są z zasłanianiem oryginalnych elementów wystroju, w tym przede wszystkim autorskich ceramicznych mozaik na stacjach Ursynów i Służew. Stelaże pod reklamy umieszczono na najciekawszych i najbardziej kolorowych partiach dekoracji ściennych.

– Modernizacja systemu reklam na stacjach metra jest przykładem na porządkowanie dotychczasowego stanu. Zastosowanie nowoczesnych, spójnych i jednolitych nośników ma w zamierzeniu wyeliminować przypadkowość miejsc, rodzaju reklam przy zachowaniu estetyki – odpowiadał Maciej Czerski z biura prasowego Metra. Spółka powoływała się na uzgodnienia z projektantami oraz Zarządem Transportu Miejskiego. Szybko okazało się, że na pewno nie konsultowano się z autorami wystroju plastycznego stacji.

Teraz do sprawy odniósł się ZTM, wywołany do tablicy przez Metro. – W sierpniu 2021 r. Metro Warszawskie przesłało ZTM do zaakceptowania „Koncepcję modernizacji nośników reklamowych na stacjach I linii metra”. Celem wymiany nośników miała być poprawa estetyki i ich unowocześnienie. ZTM wydał zgodę na modernizację pod pewnymi warunkami – mówi Tomasz Kunert, rzecznik prasowy ZTM. Organizator komunikacji zgłosił trzy ograniczenia:
  • niedopuszczalne jest ograniczanie informacji pasażerskiej reklamami, w szczególności zasłaniania nazw stacji na ścianach zatorowych,
  • niedopuszczalne jest zasłanianie informacji pasażerskiej gablotami,
  • niedopuszczalne jest umieszczanie gablot reklamowych w świetle szyb, znajdujących się nad wejściem na stację Świętokrzyska i stację Stare Bielany.

Ostatni warunek pokazuje, że zakusy Metra i firmy Stroer na reklamę były znacznie większe – było ryzyko, że reklama będzie dominować nad wejściem i nazwą stacji. – Obecnie weryfikujemy, czy prowadzone prace są zgodne z przedstawioną koncepcją. W przypadku nieprawidłowości, MW będzie zobowiązane do ich usunięcia – podkreśla Kunert. Nie zdradza jednak na razie jaki jest wynik weryfikacji.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że są pewne uwagi. Jedna dotyczy przerywania paska z nazwą stacji na sporych odcinkach ścian zatorowych. Metro zaczęło doklejać nazwy stacji w innych miejscach ściany zatorowej i – jak się dowiedzieliśmy – zdaniem przewoźnika to ma stanowić odpowiedź na warunek nieograniczana informacji pasażerskiej. Kwestią sporną pozostaje, czy napis doklejony zupełnie w innym miejscu rzeczywiście spełnia ten wymóg i to ma być weryfikowane. Metro sprawy zupełnie nie komentuje – przedstawiciele spółki twierdzą, że nie znają tej odpowiedzi i pisma ZTM-u, więc nie są w stanie odnieść się do sprawy.

Inna kwestia, że nowe napisy są doklejane często niechlujnie: inny krój pisma, nierówne odstępy, krzywo umieszczone nazwy. W wielu miejscach również pasek z nazwą stacji został powyginany i linia nie trzyma pionu. – Prace nie są jeszcze zakończone – ucina Anna Bartoń, rzeczniczka Metra Warszawskiego.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro: Na stacji Świętokrzyska pojawi się nowe zadaszenie

Przestrzeń

Metro: Na stacji Świętokrzyska pojawi się nowe zadaszenie

Redakcja/inf. pras. 11 kwietnia 2023

Metro: Odmalują Świętokrzyską

Przestrzeń

Metro: Odmalują Świętokrzyską

Witold Urbanowicz 21 lutego 2023

Prezydent Trzaskowski wstrzymuje modernizację reklam w metrze

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro: Na stacji Świętokrzyska pojawi się nowe zadaszenie

Przestrzeń

Metro: Na stacji Świętokrzyska pojawi się nowe zadaszenie

Redakcja/inf. pras. 11 kwietnia 2023

Metro: Odmalują Świętokrzyską

Przestrzeń

Metro: Odmalują Świętokrzyską

Witold Urbanowicz 21 lutego 2023

Prezydent Trzaskowski wstrzymuje modernizację reklam w metrze

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5